"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
Polska gra niezależna "This War of Mine" firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii "Innowacja kulturalna". W finałach wzięło udział również "Zaginięcie Ethana Cartera" The Astronauts.
Do licznych dotychczasowych wyróżnień uzyskanych przez "This War of Mine" doszło zwycięstwo w plebiscycie SXSW Gaming organizowanym w połączeniu z dorocznymi festiwalami South by Southwest. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich 21 kategoriach nastąpiło podczas uroczystego wręczenia nagród. Najlepsze gry uhonorowano w Austin w stanie Teksas już po raz drugi.
Antywojenna niezależna gra komputerowa "This War of Mine" polskiej produkcji otrzymała nagrodę w kategorii Matthew Crump Cultural Innovation Award przyznawaną za innowacyjność i przełamywanie norm komputerowych towarzyszących grom. Za najlepszą grę minionego roku uczestnicy plebiscytu uznali "Dragon Age: Inquisition", ale najwięcej, bo aż trzy wyróżnienia zdobyła gra "Middle-earth: Shadow of Mordor".
Oprócz "TWoM" do nagród SXSW Gaming nominowano również drugą polską produkcję. "Zaginięcie Ethana Cartera" od The Astronauts przeszło do finału w kategorii Excellence in Visual Achievement, jednak uczestnicy plebiscytu przyznali zwycięstwo grze "Far Cry 4" wyprodukowanej przez Ubisoft Montreal.
Zarówno "This War of Mine", jak i "Zaginięcie Ethana Cartera" to także finaliści innego wysoce prestiżowego wydarzenia: XVII edycji Independent Games Festival, której wyniki ogłoszono 4 marca. W branżowym konkursie produkcja 11 Bit Studios otrzymała Nagrodę Publiczności IGF 2015.
Za produkcję "This War of Mine" odpowiada zespół 11 Bit Studios, polskiej spółki kierowanej przez Grzegorza Miechowskiego. "TWoM" jest wskazywane jako jedna z najważniejszych polskich premier minionego roku. Dla studia okazała się przełomem, dzięki któremu wartość akcji firmy wzrosła z ok. 9 do ponad 70 złotych. Ostatni szczyt w notowaniach spółka osiągnęła 13 lutego, kiedy kurs akcji przekroczył 82 złote.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała polska wytwórnia gier niezależnych, dotychczas nieobecna na giełdzie. "Zaginięcie Ethana Cartera" jest pierwszą grą studia, ale podobnie jak "TWoM" okazało się znacznym sukcesem krytycznym i komercyjnym. Kilka dni przed SXSW Interactive dzieło The Astronauts zostało nagrodzone przez BAFTA jako "Najbardziej innowacyjna gra roku".
Festiwale South by Southwest w Austin w stanie Teksas odbywają się od 1987 roku. SXSW Interactive Festival, którego integralną częścią jest plebiscyt SXSW Gaming, organizowany jest od 1993. Tegoroczna edycja była drugą w historii, kiedy przyznano nagrody dla najlepszych gier i pierwszą z polskimi nominacjami. (PAP)
Zobacz także
Udany próbny lot statku kosmicznego Orion
2014-12-05, 18:05Po raz pierwszy od ponad 40 lat NASA wysłała w Kosmos statek przeznaczony do lotów załogowych. Rakieta Delta 4 Heavy wystartowała z przylądka Canaveral z kapsułą Orion, tym razem jeszcze bez załogi. Orion wodował na Pacyfiku po 4,5… Czytaj dalej »
Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej na Politechnice Gdańskiej
2014-12-04, 10:43Na Politechnice Gdańskiej powstało unikatowe Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej, czyli wirtualna jaskinia, w której można oglądać m.in. symulacje rzeczywistego świata. Pracownia służyć może informatykom, ale też… Czytaj dalej »
WMO: rok 2014 może być najcieplejszy od końca XIX w.
2014-12-03, 20:51Rok 2014 może być najcieplejszy na całym świecie od 1880 roku, kiedy zaczęto prowadzić takie pomiary - poinformowała w środę Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO), prezentując dane dotyczące temperatur od stycznia do października… Czytaj dalej »
Media: wirus Regin powiązany z amerykańskim i brytyjskim rządem
2014-11-30, 16:46Groźny wirus komputerowy Regin najpewniej jest powiązany z amerykańskim i brytyjskim wywiadem. Był on wykorzystywany do ataków na sieci informatyczne europejskich rządów i firmę telekomunikacyjną w Belgii - podał w poniedziałek… Czytaj dalej »
Debata: brak motywacji barierą wykorzystania technologii cyfrowych
2014-11-30, 16:45Możliwości techniczne przestały być ograniczeniem w wykorzystywaniu technologii cyfrowych; barierą dla ich upowszechniania staje się brak motywacji oraz niewystarczające umiejętności - to główny wniosek z wtorkowej debaty pn. 'Impet… Czytaj dalej »