Eksperci ocenili najnowszego MacBooka: da nowe możliwości użytkowania
Najnowszy model MacBooka jest bardzo lekkim laptopem o innowacyjnej konstrukcji - posiada tylko jeden port i ekran typu Retina - eksperci nie są zgodni w ocenach, wskazując na jego ograniczenia sprzętowe. Zwracają jednocześnie uwagę na to, że innowacyjna konstrukcja i specyfikacja sprzętowa pozwoli użytkownikom korzystać z urządzenia w zupełnie nowy sposób.
“Komputer jest świetnie zaprojektowany - piękny, cienki, lekki. Wyposażono go w nową klawiaturę, gładzik i ekran typu Retina. Problemem wydaje się być jednak zastosowanie tylko jednego, uniwersalnego złącza, które ma służyć do podłączania peryferiów oraz ładowania urządzenia. Mam prawie cały czas podpięte do komputera 1-2 dyski (Thunderbolt i USB), kable do podłączenia iPhone’a (USB), ale też różnych akcesoriów – w stylu czytników kart CF itp. Nie jestem chyba jeszcze gotowy na jednozłączowy” surwiwal” - wyjaśnia w rozmowie z PAP redaktor naczelny "iMagazine" Dominik Łada.
Wskazywał też na małą wydajność komputera, którego specyfikacja sytuuje go w przedziale prostych komputerów do komunikacji i przeglądania internetu - 8GB RAM, nisko taktowany procesor Intel Core M, dysk SSD o pojemności 256 GB.
Norbert Cała z "iMagazine" pozytywnie ocenia najnowszy produkt Apple: “Ten MacBook stanowi kolejny przełom w rozwoju technologii. To właśnie Apple jako pierwsze pozbyło się z komputerów dyskietek, napędów CD, a teraz pozbywa się złącza USB. Starając się nam powiedzieć: +Żyjemy w czasach ultramobilności, po co nam jakieś wtyczki+. Ultramobilny jest zresztą cały komputer. Dla mnie komputer prawie idealny - prawie, bo obawiam się zbyt małej wydajności” - tłumaczy Cała.
Paweł Luty z magazynu "Brief" opisuje w rozmowie z PAP grupę docelową, do której kierowany jest najnowszy MacBook.
“Nowy MacBook być może nieco wyprzedza swój czas. Apple jednak od dawna kształtuje trendy, jeżeli chodzi o komputery, a nie za nimi podażą. Już dziś istnieje grono użytkowników, na razie niewielkie, choć z pewnością będzie ono w przyszłości się powiększać, którzy nie korzystają z peryferiów, a zamiast pendrive’ów wybierają chmurę. I właśnie w tę grupę celuje Apple” - wyjaśnia zastępca redaktora naczelnego magazynu "Brief".
“Dla całej reszty zapewne lepszym wyborem będą MacBooki Air lub Pro czy też również cienkie, lekkie i dobrze zaprojektowane komputery od Lenovo czy Samsunga, ale za to z większą ilością portów” - dodaje Luty.
Eksperci zgodnie podkreślają, że nowy MacBook to przede wszystkim komputer do przeglądania internetu, pisania, prostej obróbki zdjęć. Sprawdzi się w pracy blogera czy dziennikarza, ale nie architekta. Komputer dostępny jest w polskim internetowym sklepie Apple w cenie rozpoczynającej się od 6299 zł. (PAP)
Zobacz także
Raport: Apple najbardziej innowacyjną firmą świata
2015-12-02, 09:23Firma Apple po raz kolejny została uznana za najbardziej innowacyjną firmę świata w raporcie '50 najbardziej innowacyjnych korporacji świata 2015' firmy konsultingowej Boston Consulting Group. W środę zaprezentowano 10. edycję rap… Czytaj dalej »
Złoty Medal Chemii trafił do studenta z UW
2015-12-01, 16:03Michał Sawczyk z Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego został we wtorek tegorocznym laureatem Złotego Medalu Chemii. Student pracował nad sposobem odzyskiwania kosztownych katalizatorów, które przydać się mogą np. w produkcji… Czytaj dalej »
Bill Gates przedstawił w Paryżu inicjatywę na rzecz czystej energii
2015-11-30, 16:02Założyciel Microsoftu Bill Gates oraz 27 innych wiodących przedsiębiorców przedstawiło w poniedziałek inicjatywę na rzecz promowania czystej energii i walki ze zmianami klimatu, Breakthrough Energy Coalition. Poparcie dla projektu… Czytaj dalej »
Badania nad wykorzystaniem nanoporowatego złota w stomatologii i paliwach XXI wieku
2015-11-30, 15:51Badania nad wykorzystaniem nanoporowatego złota w stomatologii i paliwach XXI wieku prowadzą naukowcy z Instytutu Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego. Jednym ze sprawdzanych rozwiązań jest uzyskiwanie w nanoporach wodoru, jako… Czytaj dalej »
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »