Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów komórkowych.
Według ekspertów, liczba posiadaczy smartfonów w Polsce i na świecie dynamicznie rośnie. Jeśli chodzi o nasz kraj, to w 2012 r. smartfona miało 25 proc. osób, rok później było to już 33 proc., a w 2014 r. liczba ta wzrosła do 44 proc. i Polska osiągnęła tym samym poziom średniej europejskiej.
"Śmiało można powiedzieć, ze smartfony zmieniły nasze życie na dobre. Aktualnie już nikt nie zadaje sobie pytania czy prowadzić działania w mobile'u? Wszyscy zastanawiają się jak robić to skutecznie. Rozwiązanie mobilne są przyszłością nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim komunikacji. Już blisko 65 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonach, z aplikacji mobilnych 46 proc., a 96,3 proc. deklaruje, że sms-y są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji" - uważa szef platformy SerwerSMS.pl Artur Sadowski.
Jego zdaniem, sms-y, aplikacje mobilne, geolokalizacja, płatności mobilne są to narzędzia, które na stałe wpisały się w pracę nowoczesnych marketerów i firm.
Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc. podczas zakupów. Coraz częściej można też zaobserwować konsumentów, którzy stoją przed półkami sklepowymi i porównują ceny oglądanych produktów z tymi oferowanymi w internecie. Przeciętny użytkownik zerka na smartfona kilkaset razy dziennie.
Z danych ekspertów wynika, że liczba sprzedanych w ub.r. smartfonów była o prawie 30 proc. wyższa niż rok wcześniej i szacuje się ją na 1,2 mld egzemplarzy. Ponad 80 proc. smartfonów na światowym rynku jest wyposażonych w system operacyjny Android, dla porównania iOS Apple ma niewiele ponad 15 proc. smartfonów, Windows Microsoft ok. 3 proc., a BlackBerry jedynie 0,6 proc.
Tradycyjne telefony komórkowe wciąż radzą sobie nie najgorzej na rynku. W 2014 sprzedano ich o blisko 4 proc. więcej niż rok wcześniej, a ich liczba wyniosła ok. 1,9 mld sztuk.
Na polskim rynku smartfonów króluje Samsmung (38 proc.), na drugim miejscu uplasowało się LG (15,5 proc.), następnie Sony (13 proc.), Mircosoft Nokia (10 proc.), HTC (4 proc.) i Apple (3 proc.). (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »