Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów komórkowych.
Według ekspertów, liczba posiadaczy smartfonów w Polsce i na świecie dynamicznie rośnie. Jeśli chodzi o nasz kraj, to w 2012 r. smartfona miało 25 proc. osób, rok później było to już 33 proc., a w 2014 r. liczba ta wzrosła do 44 proc. i Polska osiągnęła tym samym poziom średniej europejskiej.
"Śmiało można powiedzieć, ze smartfony zmieniły nasze życie na dobre. Aktualnie już nikt nie zadaje sobie pytania czy prowadzić działania w mobile'u? Wszyscy zastanawiają się jak robić to skutecznie. Rozwiązanie mobilne są przyszłością nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim komunikacji. Już blisko 65 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonach, z aplikacji mobilnych 46 proc., a 96,3 proc. deklaruje, że sms-y są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji" - uważa szef platformy SerwerSMS.pl Artur Sadowski.
Jego zdaniem, sms-y, aplikacje mobilne, geolokalizacja, płatności mobilne są to narzędzia, które na stałe wpisały się w pracę nowoczesnych marketerów i firm.
Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc. podczas zakupów. Coraz częściej można też zaobserwować konsumentów, którzy stoją przed półkami sklepowymi i porównują ceny oglądanych produktów z tymi oferowanymi w internecie. Przeciętny użytkownik zerka na smartfona kilkaset razy dziennie.
Z danych ekspertów wynika, że liczba sprzedanych w ub.r. smartfonów była o prawie 30 proc. wyższa niż rok wcześniej i szacuje się ją na 1,2 mld egzemplarzy. Ponad 80 proc. smartfonów na światowym rynku jest wyposażonych w system operacyjny Android, dla porównania iOS Apple ma niewiele ponad 15 proc. smartfonów, Windows Microsoft ok. 3 proc., a BlackBerry jedynie 0,6 proc.
Tradycyjne telefony komórkowe wciąż radzą sobie nie najgorzej na rynku. W 2014 sprzedano ich o blisko 4 proc. więcej niż rok wcześniej, a ich liczba wyniosła ok. 1,9 mld sztuk.
Na polskim rynku smartfonów króluje Samsmung (38 proc.), na drugim miejscu uplasowało się LG (15,5 proc.), następnie Sony (13 proc.), Mircosoft Nokia (10 proc.), HTC (4 proc.) i Apple (3 proc.). (PAP)
Zobacz także
Eksperci prognozują przyszłość polskiego rynku wideo w internecie: czeka nas rewolucja
2015-09-15, 11:06Polską branżę wideo na żądanie czeka rewolucja po wejściu do kraju globalnych graczy; zamiast określonej ramówki dnia pojawią się spersonalizowane playlisty układane przez oglądających - oceniają w rozmowie z PAP eksperci. Czytaj dalej »
Telemedycyna zrewolucjonizuje ochronę zdrowia
2015-09-15, 10:58Globalny potencjał leczenia chorób przewlekłych z wykorzystaniem telemedycyny sięga miliardów dolarów. Zdaniem Anny Rulkiewicz, prezes LUX MED, telemedycyna pozwala na efektywne zarządzanie nakładami i zasadnicze wsparcie bezpieczeństwa… Czytaj dalej »
Apple może pobić zeszłoroczny rekord sprzedaży przez nowe iPhone'y
2015-09-14, 18:17Obecna dynamika sprzedaży nowych iPhone'ów pokazuje, że pobity zostanie zeszłoroczny rekord Apple'a - poinformował w poniedziałek producent smartfonów. Koncern szacuje, że liczba sprzedanych urządzeń w pierwszy weekend od premiery… Czytaj dalej »
Polscy biskupi będą pisać o wychowaniu na twitterze
2015-09-13, 10:36Od niedzieli, przez cały tydzień ośmiu polskich biskupów będzie zamieszczać na twitterze krótkie teksty na temat wychowania. To jedna z inicjatyw związanych z V Tygodniem Wychowania, który trwać będzie w Kościele od 13 do 19 w… Czytaj dalej »
Koniec "wearables" lub "technologii ubieralnych" - czas na "nosidła"
2015-09-10, 10:22Magazyn 'Connected' rozstrzygnął konkurs na najlepszy polski odpowiednik słowa wearables' oznaczającego tzw. technologie ubieralne. Jury, w skład którego wchodził m.in. prof. Jerzy Bralczyk, wybrało słowo 'nosidła'. Czytaj dalej »