Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów komórkowych.
Według ekspertów, liczba posiadaczy smartfonów w Polsce i na świecie dynamicznie rośnie. Jeśli chodzi o nasz kraj, to w 2012 r. smartfona miało 25 proc. osób, rok później było to już 33 proc., a w 2014 r. liczba ta wzrosła do 44 proc. i Polska osiągnęła tym samym poziom średniej europejskiej.
"Śmiało można powiedzieć, ze smartfony zmieniły nasze życie na dobre. Aktualnie już nikt nie zadaje sobie pytania czy prowadzić działania w mobile'u? Wszyscy zastanawiają się jak robić to skutecznie. Rozwiązanie mobilne są przyszłością nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim komunikacji. Już blisko 65 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonach, z aplikacji mobilnych 46 proc., a 96,3 proc. deklaruje, że sms-y są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji" - uważa szef platformy SerwerSMS.pl Artur Sadowski.
Jego zdaniem, sms-y, aplikacje mobilne, geolokalizacja, płatności mobilne są to narzędzia, które na stałe wpisały się w pracę nowoczesnych marketerów i firm.
Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc. podczas zakupów. Coraz częściej można też zaobserwować konsumentów, którzy stoją przed półkami sklepowymi i porównują ceny oglądanych produktów z tymi oferowanymi w internecie. Przeciętny użytkownik zerka na smartfona kilkaset razy dziennie.
Z danych ekspertów wynika, że liczba sprzedanych w ub.r. smartfonów była o prawie 30 proc. wyższa niż rok wcześniej i szacuje się ją na 1,2 mld egzemplarzy. Ponad 80 proc. smartfonów na światowym rynku jest wyposażonych w system operacyjny Android, dla porównania iOS Apple ma niewiele ponad 15 proc. smartfonów, Windows Microsoft ok. 3 proc., a BlackBerry jedynie 0,6 proc.
Tradycyjne telefony komórkowe wciąż radzą sobie nie najgorzej na rynku. W 2014 sprzedano ich o blisko 4 proc. więcej niż rok wcześniej, a ich liczba wyniosła ok. 1,9 mld sztuk.
Na polskim rynku smartfonów króluje Samsmung (38 proc.), na drugim miejscu uplasowało się LG (15,5 proc.), następnie Sony (13 proc.), Mircosoft Nokia (10 proc.), HTC (4 proc.) i Apple (3 proc.). (PAP)
Zobacz także
Raport: Apple najbardziej innowacyjną firmą świata
2015-12-02, 09:23Firma Apple po raz kolejny została uznana za najbardziej innowacyjną firmę świata w raporcie '50 najbardziej innowacyjnych korporacji świata 2015' firmy konsultingowej Boston Consulting Group. W środę zaprezentowano 10. edycję rap… Czytaj dalej »
Złoty Medal Chemii trafił do studenta z UW
2015-12-01, 16:03Michał Sawczyk z Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego został we wtorek tegorocznym laureatem Złotego Medalu Chemii. Student pracował nad sposobem odzyskiwania kosztownych katalizatorów, które przydać się mogą np. w produkcji… Czytaj dalej »
Bill Gates przedstawił w Paryżu inicjatywę na rzecz czystej energii
2015-11-30, 16:02Założyciel Microsoftu Bill Gates oraz 27 innych wiodących przedsiębiorców przedstawiło w poniedziałek inicjatywę na rzecz promowania czystej energii i walki ze zmianami klimatu, Breakthrough Energy Coalition. Poparcie dla projektu… Czytaj dalej »
Badania nad wykorzystaniem nanoporowatego złota w stomatologii i paliwach XXI wieku
2015-11-30, 15:51Badania nad wykorzystaniem nanoporowatego złota w stomatologii i paliwach XXI wieku prowadzą naukowcy z Instytutu Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego. Jednym ze sprawdzanych rozwiązań jest uzyskiwanie w nanoporach wodoru, jako… Czytaj dalej »
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »