Samsung zaprezentował nowe flagowe smartfony - Galaxy S6 i S6 Edge [wideo]
Koncern Samsung zaprezentował podczas odbywających się w Hiszpanii targów Mobile World Congress (MWC) dwa nowe flagowe smartfony - Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge. Od poprzednich modeli wyróżnia je m.in. nowa obudowa wykonana z metalu i szkła.
Agencja Associated Press informuje, że smartfony trafią do sprzedaży na amerykańskim rynku w kwietniu. Południowokoreański producent nie ujawnił jednak ich ceny.
Oba urządzenia wyglądają bardzo podobnie, z tą różnicą, że model Galaxy S6 Edge ma zakrzywione krawędzie, dzięki czemu użytkownik ma dostęp do dodatkowych funkcji wyświetlacza AMOLED o przekątnej 5,1 cala. Za działanie smartfonów odpowiada system operacyjny Android Lollipop 5.0.
Wprowadzając metalową obudową Samsugn zrezygnował nie tylko z plastikowego wykończenia, ale także z możliwości wyjmowania baterii i podłączania dodatkowych kart pamięci microSD. Oba modele mają za to funkcję ładowania bezprzewodowego oraz możliwość podłączenia ich do urządzenia wirtualnej rzeczywistości - Gear VR. Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge wyposażone są w główny aparat fotograficzny o matrycy 16 megapikseli z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K. Dodatkowy obiektyw (5 megapikseli) zamontowany jest z przodu telefonu. Producent zainstalował także czytniki linii papilarnych, które mają zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników.
Nowe urządzenia mają posiadać także funkcję płatności bezgotówkowych, które wprowadził konkurent Samsunga firma Apple w swoim smartfonie iPhone 6.
Podczas corocznych targów MWC w Barcelonie najwięksi producenci sprzętu elektronicznego prezentują swoje najnowsze produkty, takie jak smartfony, tablety, urządzenia do obsługi tzw. inteligentnych mieszkań.
Według danych Strategy Analytics udział Samsunga w rynku smartfonów na świecie wyniósł w ub. roku 24,7 proc. Koncern sprzedał 317,2 mln tych urządzeń. (PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »