Najlepsze widżety dla iPhone’a
Darmowa wtyczka „New York Timesa”, która odsyła użytkownika do wyselekcjonowanych przez redaktorów artykułów i newsów, znalazła się na pierwszym miejscu listy dziesięciu najlepszych widżetów dla systemu iOS, opracowanej przez serwis Business Insider.
W zestawieniu znalazły się m. in. aplikacja do monitorowania zużycia pakietu danych GSM, wtyczka Evernote, Kindle, czy gra Minesweeper.
Widżet DataMan informuje o zużyciu pakietu danych przypisanego do naszego abonamentu GSM. Dzięki aplikacji wiemy, jak wiele MB/GB pozostało nam w danym okresie rozliczeniowym. Widżet kosztuje 1.99 euro.
Kolejna sugerowaną aplikacją została Yahoo Weather, która jest zaawansowanym widżetem informującym o pogodzie. Umożliwia dodanie wielu miast do listy miejsc, w których chcemy sprawdzić pogodę. Oprogramowanie dostępne jest za darmo.
Na czwartym miejscu znalazł się oficjalny widżet serwisu ESPN, dostarczającego informacje ze świata sportu. Aplikacja pozwala także szybko uruchomić relacje z wydarzeń sportowych w wersji audio. ESPN jest darmowym widżetem.
Minesweeper Widget Edition jest grą przypominającą popularnego Sapera. Widżet pozwala na rozgrywkę także z poziomu zablokowanego ekranu. Stan gry automatycznie zapisuje się w Game Center. Gra kosztuje 0.99 euro.
Widżet Evernote przenosi podstawowe funkcję popularnego programu do notatek i zarządzania treścią na poziom Centrum Powiadomień. Dzięki niej, bez uruchamiania właściwego programu, możemy wykonać zdjęcia, utworzyć notatkę, czy przygotować listę zadań. Widżet dostępny jest za darmo.
Dzięki widżetowi Day One - popularnej aplikacji pełniącej rolę cyfrowego dziennika - mamy dostęp do ostatnich wpisów już z poziomu Centrum Powiadomień. Możemy także zapisywać i przesyłać zdjęcia prosto do właściwego programu bez jego uruchamiania. Za pełną aplikację Day One, która zawiera w sobie także widżet musimy zapłacić 4.99 euro.
Na ósmej pozycji znalazła się darmowa wtyczka popularnego informacyjnego serwisu BuzzFeed. Widżet wyświetla najpopularniejsze posty z danego dnia w Centrum Powiadomień systemu iOS.
Przedostatnie miejsce zajęła gra Overglide, która oferuje prostą rozgrywkę - unikanie ścian w jaskini, którą przemierzamy, kontrolując przedmiot przypominający latającą kopertę. Widżet kosztuje 0.99 euro.
Zestawienie zamyka rozszerzenie aplikacji Kindle. Widżet informuje o postępach w czytaniu rozpoczętych już pozycji, pełniąc jednocześnie rolę zakładki - jedno stuknięcie w ekran przenosi nas do właściwej strony w e-booku. Aplikacja wyświetla także listę sugerowanych zakupów. Widżet dostępny jest za darmo jako rozszerzenie podstawowej aplikacji Kindle.
Mobilny system operacyjny Apple umożliwia instalację widżetów od wersji iOS 8. We wrześniu 2014 r. firma, obok nowych modeli iPhone’a (6 i 6 Plus), zaprezentowała także jego nową wersję wyposażoną w tę funkcjonalność. (PAP)
Zobacz także
Fotony wolniejsze od światła
2015-01-23, 17:06Szkockim naukowcom udało się nadać fotonom prędkość mniejszą od prędkości światła - informuje serwis BBC News. Wyniki ich badań opublikowano na stronie Science Express. Czytaj dalej »
Archeolodzy odnaleźli na Świętym Krzyżu ślady wcześniejszych kościołów
2015-01-23, 13:31Archeolodzy prowadzący prace pod posadzką bazyliki na Świętym Krzyżu odkryli ślady trzech wcześniejszych kościołów, które stały w tym miejscu oraz zawaloną kryptę - prawdopodobnie romańską. Czytaj dalej »
Raport - co poprawia dostępność stron internetowych dla niewidomych i niedowidzących
2015-01-22, 16:52Użycie elektronicznego tekstu, a nie skanów czy zdjęć, nagłówki HTML, alternatywne opisy, właściwy kontrast kolorystyczny - to niektóre sposoby na to, żeby strona internetowa była dostępna dla osób niewidomych i niedowidzący… Czytaj dalej »
Powstaje polski ośrodek terapii protonowej
2015-01-21, 16:29Pierwszy w naszym rejonie Europy ośrodek terapii protonowej rozpocznie działalność w Bronowicach pod Krakowem w trzecim kwartale 2015 r. - poinformowano na konferencji prasowej w Warszawie. Czytaj dalej »
Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
2015-01-21, 11:23Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy 'Dota 2' przekroczyła 10 mln osób, a 'League of Legends' - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra 'The Witcher Battle Arena' oraz amerykański… Czytaj dalej »