Najlepsze widżety dla iPhone’a
Darmowa wtyczka „New York Timesa”, która odsyła użytkownika do wyselekcjonowanych przez redaktorów artykułów i newsów, znalazła się na pierwszym miejscu listy dziesięciu najlepszych widżetów dla systemu iOS, opracowanej przez serwis Business Insider.
W zestawieniu znalazły się m. in. aplikacja do monitorowania zużycia pakietu danych GSM, wtyczka Evernote, Kindle, czy gra Minesweeper.
Widżet DataMan informuje o zużyciu pakietu danych przypisanego do naszego abonamentu GSM. Dzięki aplikacji wiemy, jak wiele MB/GB pozostało nam w danym okresie rozliczeniowym. Widżet kosztuje 1.99 euro.
Kolejna sugerowaną aplikacją została Yahoo Weather, która jest zaawansowanym widżetem informującym o pogodzie. Umożliwia dodanie wielu miast do listy miejsc, w których chcemy sprawdzić pogodę. Oprogramowanie dostępne jest za darmo.
Na czwartym miejscu znalazł się oficjalny widżet serwisu ESPN, dostarczającego informacje ze świata sportu. Aplikacja pozwala także szybko uruchomić relacje z wydarzeń sportowych w wersji audio. ESPN jest darmowym widżetem.
Minesweeper Widget Edition jest grą przypominającą popularnego Sapera. Widżet pozwala na rozgrywkę także z poziomu zablokowanego ekranu. Stan gry automatycznie zapisuje się w Game Center. Gra kosztuje 0.99 euro.
Widżet Evernote przenosi podstawowe funkcję popularnego programu do notatek i zarządzania treścią na poziom Centrum Powiadomień. Dzięki niej, bez uruchamiania właściwego programu, możemy wykonać zdjęcia, utworzyć notatkę, czy przygotować listę zadań. Widżet dostępny jest za darmo.
Dzięki widżetowi Day One - popularnej aplikacji pełniącej rolę cyfrowego dziennika - mamy dostęp do ostatnich wpisów już z poziomu Centrum Powiadomień. Możemy także zapisywać i przesyłać zdjęcia prosto do właściwego programu bez jego uruchamiania. Za pełną aplikację Day One, która zawiera w sobie także widżet musimy zapłacić 4.99 euro.
Na ósmej pozycji znalazła się darmowa wtyczka popularnego informacyjnego serwisu BuzzFeed. Widżet wyświetla najpopularniejsze posty z danego dnia w Centrum Powiadomień systemu iOS.
Przedostatnie miejsce zajęła gra Overglide, która oferuje prostą rozgrywkę - unikanie ścian w jaskini, którą przemierzamy, kontrolując przedmiot przypominający latającą kopertę. Widżet kosztuje 0.99 euro.
Zestawienie zamyka rozszerzenie aplikacji Kindle. Widżet informuje o postępach w czytaniu rozpoczętych już pozycji, pełniąc jednocześnie rolę zakładki - jedno stuknięcie w ekran przenosi nas do właściwej strony w e-booku. Aplikacja wyświetla także listę sugerowanych zakupów. Widżet dostępny jest za darmo jako rozszerzenie podstawowej aplikacji Kindle.
Mobilny system operacyjny Apple umożliwia instalację widżetów od wersji iOS 8. We wrześniu 2014 r. firma, obok nowych modeli iPhone’a (6 i 6 Plus), zaprezentowała także jego nową wersję wyposażoną w tę funkcjonalność. (PAP)
Zobacz także
Poznać wiek przestępcy po jego DNA
2015-04-06, 14:27Badając krew czy ślinę z miejsca przestępstwa, można już ustalić płeć poszukiwanego, a nawet kolor jego oczu lub włosów. Jednak naukowcy z Warszawy są już blisko opracowania testu kryminalistycznego, który pozwoli tylko dzięki… Czytaj dalej »
Eksperci: Prawo dot. GMO nie nadąża za biotechnologią i inżynierią genetyczną
2015-04-06, 12:55Biotechnologia i inżynieria genetyczna tworzą tak zaawansowane konstrukcje, że dziś nie nadąża za nimi prawo, a obecne przepisy to za mało, by w pełni zabezpieczyć ludzi przed wprowadzeniem GMO do Polski - zauważają w rozmowie z… Czytaj dalej »
Polacy pomogą łapać kosmiczne śmieci... w sieci
2015-04-06, 12:11Nawet największe kosmiczne śmieci można złapać w sieci, by potem pomóc im bezpiecznie spłonąć w atmosferze. Pierwsze próbne sieci do uprzątania kosmosu przygotowali Polacy, którzy sprawdzili już ich działanie w wirtualnej rzeczywistości… Czytaj dalej »
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »