Najlepsze widżety dla iPhone’a
Darmowa wtyczka „New York Timesa”, która odsyła użytkownika do wyselekcjonowanych przez redaktorów artykułów i newsów, znalazła się na pierwszym miejscu listy dziesięciu najlepszych widżetów dla systemu iOS, opracowanej przez serwis Business Insider.
W zestawieniu znalazły się m. in. aplikacja do monitorowania zużycia pakietu danych GSM, wtyczka Evernote, Kindle, czy gra Minesweeper.
Widżet DataMan informuje o zużyciu pakietu danych przypisanego do naszego abonamentu GSM. Dzięki aplikacji wiemy, jak wiele MB/GB pozostało nam w danym okresie rozliczeniowym. Widżet kosztuje 1.99 euro.
Kolejna sugerowaną aplikacją została Yahoo Weather, która jest zaawansowanym widżetem informującym o pogodzie. Umożliwia dodanie wielu miast do listy miejsc, w których chcemy sprawdzić pogodę. Oprogramowanie dostępne jest za darmo.
Na czwartym miejscu znalazł się oficjalny widżet serwisu ESPN, dostarczającego informacje ze świata sportu. Aplikacja pozwala także szybko uruchomić relacje z wydarzeń sportowych w wersji audio. ESPN jest darmowym widżetem.
Minesweeper Widget Edition jest grą przypominającą popularnego Sapera. Widżet pozwala na rozgrywkę także z poziomu zablokowanego ekranu. Stan gry automatycznie zapisuje się w Game Center. Gra kosztuje 0.99 euro.
Widżet Evernote przenosi podstawowe funkcję popularnego programu do notatek i zarządzania treścią na poziom Centrum Powiadomień. Dzięki niej, bez uruchamiania właściwego programu, możemy wykonać zdjęcia, utworzyć notatkę, czy przygotować listę zadań. Widżet dostępny jest za darmo.
Dzięki widżetowi Day One - popularnej aplikacji pełniącej rolę cyfrowego dziennika - mamy dostęp do ostatnich wpisów już z poziomu Centrum Powiadomień. Możemy także zapisywać i przesyłać zdjęcia prosto do właściwego programu bez jego uruchamiania. Za pełną aplikację Day One, która zawiera w sobie także widżet musimy zapłacić 4.99 euro.
Na ósmej pozycji znalazła się darmowa wtyczka popularnego informacyjnego serwisu BuzzFeed. Widżet wyświetla najpopularniejsze posty z danego dnia w Centrum Powiadomień systemu iOS.
Przedostatnie miejsce zajęła gra Overglide, która oferuje prostą rozgrywkę - unikanie ścian w jaskini, którą przemierzamy, kontrolując przedmiot przypominający latającą kopertę. Widżet kosztuje 0.99 euro.
Zestawienie zamyka rozszerzenie aplikacji Kindle. Widżet informuje o postępach w czytaniu rozpoczętych już pozycji, pełniąc jednocześnie rolę zakładki - jedno stuknięcie w ekran przenosi nas do właściwej strony w e-booku. Aplikacja wyświetla także listę sugerowanych zakupów. Widżet dostępny jest za darmo jako rozszerzenie podstawowej aplikacji Kindle.
Mobilny system operacyjny Apple umożliwia instalację widżetów od wersji iOS 8. We wrześniu 2014 r. firma, obok nowych modeli iPhone’a (6 i 6 Plus), zaprezentowała także jego nową wersję wyposażoną w tę funkcjonalność. (PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »