Dotykowe ekrany wsparciem dla firmowej komunikacji wewnętrznej
Umieszczone w firmowej kuchni ekrany dotykowe z wyświetlanymi na nich istotnymi informacjami to lepszy sposób na dotarcie do pracowników niż newslettery czy intranet – przekonują twórcy nowego systemu SPARK. Ich produkt ma usprawnić obieg informacji w przedsiębiorstwach.
Twórcą innowacyjnego rozwiązania jest BlueHat, nowa spółka zależna działającego w Złotnikach pod Poznaniem parku technologicznego YouNick.
Jak podkreślają pomysłodawcy przedsięwzięcia, współczesne duże firmy to skomplikowane struktury organizacyjne, gdzie setki osób generuje lub przetwarza każdego dnia tysiące informacji. Oferowany przez podpoznański startup system SPARK ma zapewnić sprawną komunikację wewnętrzną, efektywne dzielenie się wiedzą, ma też zapobiegać dublowaniu się projektów i marnowaniu czasu pracowników.
Pomysłodawcy nowego rozwiązania wyszli z założenia, że dotarcie do informacji nie może wymagać ze strony pracownika żadnego wysiłku. Wiadomość być zaprezentowana w krótkiej, atrakcyjnej formie. Ponadto powinna pracownika „złapać” w miejscu i czasie, w którym jest on otwarty i gotowy na jej przyjęcie.
Prace nad aplikacją ruszyły w 2013 roku, zaangażowali się w nie naukowcy oraz menedżerowie z doświadczeniem w międzynarodowych koncernach. Zespół przeanalizował wady i zalety dotychczas stosowanych w firmach narzędzi takich jak intranet, gazetki firmowe, newslettery czy ciągle popularne korkowe tablice ogłoszeń.
„Firmowe newslettery są traktowane jako +przeszkadzacze+ w bieżącej pracy, a intranet dla wielu osób jest często jedynie źródłem niezbędnych dokumentów takich jak wnioski urlopowe, regulaminy czy dane kontaktowe współpracowników – wyjaśnia Bartosz Kluczyński, prezes BlueHat.
Efektem badań, analiz i prac jest pomysł użycia wielkoformatowych ekranów dotykowych, instalowanych w przestrzeniach socjalnych biur, czyli w miejscach, w których pracownicy dobrowolnie gromadzą się na kawę, posiłek czy krótką przerwę regeneracyjną i są otwarci na rozmowę i wymianę doświadczeń.
Na umieszczonych tam ekranach pojawiać się będą informacje związane z działalności firmy. Mogą to być dane o aktualnie prowadzonych projektach i osobach w nie zaangażowanych, rekrutacjach wewnętrznych i awansach czy ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa.
SPARK to także baza kontaktów do wszystkich osób w danej firmie oraz - w zależności od potrzeb - np. prognoza pogody, program kin czy wydarzeń sportowych.
Kluczową cechą systemu jest możliwość zasilania go informacjami przez wszystkich pracowników, a nie tylko przez działy odpowiedzialne za komunikację. Zdaniem pomysłodawców, takie rozwiązanie stymuluje ludzi do wymiany doświadczeń, rozmów i dzielenia się wiedzą. SPARK może działać samodzielnie lub jako dodatkowy kanał dystrybucji dla intranetu czy wewnątrzfirmowych portali społecznościowych, pobierając z nich informacje.
Wspomagające komunikację wewnętrzną rozwiązanie zespołu BlueHat przeznaczone jest przede wszystkim dla firm zatrudniających przynajmniej 150 osób oraz dla przedsiębiorstw, w których pracownicy nie mają w trakcie pracy bezpośredniego dostępu do komputera.
Od 2011 roku w YouNick (wcześniej Nickel Technology Park Poznań) powstało kilkanaście młodych firm, których produkty i usługi trafiły na polskie i zagraniczne rynki.
„BlueHat to kolejna polska firma, która powstała w ramach działalności inwestycyjnej naszego parku. Jesteśmy w niej inwestorem mniejszościowym, ale za to wyjątkowym: oprócz kapitału w wysokości 520 tys. zł zaoferowaliśmy pomysłodawcom dodatkowe wsparcie w postaci naszej wiedzy, doświadczenia oraz sieci kontaktów” – powiedział Adam Siwczyński z YouNick.
Twórcy systemu prowadzą już rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi ich pomysłem i liczą na rychłe, pierwsze wdrożenia SPARK-a. (PAP)
Zobacz także
E-kartka przypomni o 75. rocznicy wybuchu II wojny światowej
2014-08-17, 12:13Ważne wydarzenia 52 dni życia stolicy z lata i jesieni 1939 r. zilustrowane zdjęciami przybliża mobilna aplikacja na smartfony e-kartka 1939. Dzięki codziennie otrzymywanej e-kartce użytkownicy poznają też lokalizację opisywanych… Czytaj dalej »
Członkini Rady Google: wyrok ETS otwiera dyskusję o prywatności w sieci
2014-08-17, 10:23Wyrok ETS otwiera na nowo dyskusję o prywatności w sieci - uważa Lidia Kołucka-Żuk z powołanej przez Google Rady Ekspertów. Powstała ona po decyzji Trybunału ws. usuwania - na wniosek zainteresowanej osoby - z wyników wyszukiwania… Czytaj dalej »
Moda na splashe dotarła do Stanów Zjednoczonych [wideo]
2014-08-15, 11:23Po Justinie Timberlake'u, modzie na wodne wyzwania uległ Mark Zuckerberg. Założyciel Facebooka podjął wyzwanie ALS 'Ice Bucket Challenge' i wylał na siebie kubeł zimnej wody. Czytaj dalej »
Amerykański egzoszkielet do rehabilitacji testowany w Polsce
2014-08-13, 14:54Polscy pacjenci testują opracowany w USA rehabilitacyjny egzoszkielet, dzięki któremu chodzić mogą nawet osoby z porażeniami wszystkich kończyn. Działanie urządzenia zostało zaprezentowane podczas konferencji prasowej w Warszawi… Czytaj dalej »
"Le Point": Roboty mogą sprawić, że zniknie 700 zawodów
2014-08-05, 20:34Uniwersytet Oksfordzki zbadał możliwości robotów: w ciągu 10 do 20 lat nowe generacje robotów mogą sprawić, że zniknie około 700 zawodów, zagrożone są zwłaszcza prace niewymagające wysokich kwalifikacji - pisze we wtorek 'Le… Czytaj dalej »