Dotykowe ekrany wsparciem dla firmowej komunikacji wewnętrznej
Umieszczone w firmowej kuchni ekrany dotykowe z wyświetlanymi na nich istotnymi informacjami to lepszy sposób na dotarcie do pracowników niż newslettery czy intranet – przekonują twórcy nowego systemu SPARK. Ich produkt ma usprawnić obieg informacji w przedsiębiorstwach.
Twórcą innowacyjnego rozwiązania jest BlueHat, nowa spółka zależna działającego w Złotnikach pod Poznaniem parku technologicznego YouNick.
Jak podkreślają pomysłodawcy przedsięwzięcia, współczesne duże firmy to skomplikowane struktury organizacyjne, gdzie setki osób generuje lub przetwarza każdego dnia tysiące informacji. Oferowany przez podpoznański startup system SPARK ma zapewnić sprawną komunikację wewnętrzną, efektywne dzielenie się wiedzą, ma też zapobiegać dublowaniu się projektów i marnowaniu czasu pracowników.
Pomysłodawcy nowego rozwiązania wyszli z założenia, że dotarcie do informacji nie może wymagać ze strony pracownika żadnego wysiłku. Wiadomość być zaprezentowana w krótkiej, atrakcyjnej formie. Ponadto powinna pracownika „złapać” w miejscu i czasie, w którym jest on otwarty i gotowy na jej przyjęcie.
Prace nad aplikacją ruszyły w 2013 roku, zaangażowali się w nie naukowcy oraz menedżerowie z doświadczeniem w międzynarodowych koncernach. Zespół przeanalizował wady i zalety dotychczas stosowanych w firmach narzędzi takich jak intranet, gazetki firmowe, newslettery czy ciągle popularne korkowe tablice ogłoszeń.
„Firmowe newslettery są traktowane jako +przeszkadzacze+ w bieżącej pracy, a intranet dla wielu osób jest często jedynie źródłem niezbędnych dokumentów takich jak wnioski urlopowe, regulaminy czy dane kontaktowe współpracowników – wyjaśnia Bartosz Kluczyński, prezes BlueHat.
Efektem badań, analiz i prac jest pomysł użycia wielkoformatowych ekranów dotykowych, instalowanych w przestrzeniach socjalnych biur, czyli w miejscach, w których pracownicy dobrowolnie gromadzą się na kawę, posiłek czy krótką przerwę regeneracyjną i są otwarci na rozmowę i wymianę doświadczeń.
Na umieszczonych tam ekranach pojawiać się będą informacje związane z działalności firmy. Mogą to być dane o aktualnie prowadzonych projektach i osobach w nie zaangażowanych, rekrutacjach wewnętrznych i awansach czy ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa.
SPARK to także baza kontaktów do wszystkich osób w danej firmie oraz - w zależności od potrzeb - np. prognoza pogody, program kin czy wydarzeń sportowych.
Kluczową cechą systemu jest możliwość zasilania go informacjami przez wszystkich pracowników, a nie tylko przez działy odpowiedzialne za komunikację. Zdaniem pomysłodawców, takie rozwiązanie stymuluje ludzi do wymiany doświadczeń, rozmów i dzielenia się wiedzą. SPARK może działać samodzielnie lub jako dodatkowy kanał dystrybucji dla intranetu czy wewnątrzfirmowych portali społecznościowych, pobierając z nich informacje.
Wspomagające komunikację wewnętrzną rozwiązanie zespołu BlueHat przeznaczone jest przede wszystkim dla firm zatrudniających przynajmniej 150 osób oraz dla przedsiębiorstw, w których pracownicy nie mają w trakcie pracy bezpośredniego dostępu do komputera.
Od 2011 roku w YouNick (wcześniej Nickel Technology Park Poznań) powstało kilkanaście młodych firm, których produkty i usługi trafiły na polskie i zagraniczne rynki.
„BlueHat to kolejna polska firma, która powstała w ramach działalności inwestycyjnej naszego parku. Jesteśmy w niej inwestorem mniejszościowym, ale za to wyjątkowym: oprócz kapitału w wysokości 520 tys. zł zaoferowaliśmy pomysłodawcom dodatkowe wsparcie w postaci naszej wiedzy, doświadczenia oraz sieci kontaktów” – powiedział Adam Siwczyński z YouNick.
Twórcy systemu prowadzą już rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi ich pomysłem i liczą na rychłe, pierwsze wdrożenia SPARK-a. (PAP)
Zobacz także
Microsoft zapowiada nowe aplikacje mobilne Office dla Windows 10
2015-04-18, 14:47Amerykański koncern Microsoft zapowiedział, że do końca kwietnia udostępni zestaw aplikacji Office Universal dla smartfonów i tabletów korzystających z mobilnego systemu operacyjnego Windows 10. Programy mają być darmowe. Czytaj dalej »
CERT Polska: statystycznie 280 tys. zainfekowanych komputerów w Polsce
2015-04-17, 12:17280 tys. komputerów w Polsce każdego dnia jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem - wynika z danych za 2014 r. zgromadzonych przez zespół CERT Polska, działający w ramach instytutu badawczego NASK. Czytaj dalej »
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »