Słynna zawodniczka e-sportowa rezygnuje z gry w "StarCraft II"
Popularna kanadyjska zawodniczka e-sportowa Sasha "Scarlett" Hostyn ogłosiła zamiar wycofania się z profesjonalnej gry w "StarCraft II" na rzecz "Dota 2". Straciłam zainteresowanie tą grą - mówi dziennikowi "The Guardian".
Dla analityków to kolejny argument za śmiercią gier strategicznych jeden na jeden i rosnącym znaczeniem gier drużynowych.
Kanadyjka Sasha "Scarlett" Hostyn to jedna z najbardziej rozpoznawalnych zawodniczek e-sportowych; gra w "StarCraft II" od 2011 roku, od czerwca 2012 w profesjonalnych turniejach e-sportowych występuje w barwach Team Acer, drużyny sponsorowanej przez tajwańskie przedsiębiorstwo komputerowe Acer. W tym czasie zdołała wygrać cztery duże turnieje "StarCraft II" i dotrzeć do finałów kilku innych, wygrywając łącznie ponad 100 tys. dolarów. W Team Acer gra u boku m.in. Polaka Artura "Nerchio" Blocha.
W wywiadzie udzielonym "The Guardian" Hostyn uzasadnia odejście od "StarCraft II" chęcią sprawdzenia swoich sił w innej grze oraz planami związanymi z dalszą edukacją. Zawodniczka otwarcie mówi o tym, że straciła zainteresowanie "StarCraftem":
"Chcę spróbować czegoś innego", powiedziała Hostyn rozmówcy z "The Guardian". "Sporo [ostatnio] grałam w +Dota 2+, więc poćwiczę i przekonam się, czy się w tym sprawdzam, bo w wypadku +StarCraft II+ straciłam trochę tego, co pchało mnie do zawodowej gry."
Nie wyklucza jednak okazjonalnych występów ani powrotu po zapowiadanej na ten rok premierze rozszerzenia "StarCraft II: Legacy of the Void".
Komentując decyzję Hostyn, serwis Kotaku nazywa ją "symboliczną" w świetle spadku znaczenia "StarCraft II" w świecie e-sportów na rzecz innych gier, m.in. "League of Legends" czy właśnie "Dota 2". W poprzednich latach kilku innych światowej klasy zawodników decydowało o porzuceniu gry w "StarCraft II" na rzecz popularniejszych gier MOBA, jak "League of Legends" czy "Dota 2". Podobną próbę podejmował m.in. Koreańczyk Lee "MarineKing" Jung Hoon, który jednak powrócił do "SC2" po zaledwie 5 miesiącach.
Sasha "Scarlett" Hostyn urodziła się w Kanadzie w 1993 roku. Jest jedyną kobietą, która może się pochwalić zwycięstwem z męskim graczem z Korei w profesjonalnym meczu "StarCraft II" transmitowanym w koreańskiej telewizji. Przed Hostyn podobne sukcesy miała jedynie emerytowana już koreanka Seo "ToSsGirL" Ji Soo, która swoje zwycięstwa odnosiła jeszcze za czasów pierwszego "StarCrafta". Koreańscy zawodnicy od lat zdobywają pierwsze miejsca w większości światowych turniejów tej gry, do tego stopnia, iż gracze spoza Korei nazywani są zbiorowo "obcokrajowcami" (foreigners). (PAP)
Zobacz także
Aerodynamiczne ciężarówki - bezpieczeństwo i oszczędność paliwa
2015-03-10, 18:42Za kilka lat mają pojawić się na drogach w UE aerodynamiczne ciężarówki. Mają być bardziej bezpieczne i ekologiczne. To efekt zmian przepisów, które we wtorek przyjął Parlament Europejski, a w ciągu kilku tygodni zatwierdzą formalnie… Czytaj dalej »
Inteligentny zegarek i nowy MacBook od Apple
2015-03-09, 20:22Inteligentny zegarek oraz zupełnie nowy model komputera MacBook zaprezentował w poniedziałek Apple na konferencji w San Francisco. Apple Watch pozwala odbierać rozmowy telefoniczne i czyta e-maile. Czytaj dalej »
Samolot słoneczny wystartował w pierwszy lot dookoła świata
2015-03-09, 08:19Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 wystartował z Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczynając pierwszy lot dookoła świata. Celem pięciomiesięcznej podróży jest promowanie energii ze źródeł odnawialnyc… Czytaj dalej »
Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
2015-03-08, 13:55W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów… Czytaj dalej »
Sony inwestuje w rzeczywistość wirtualną
2015-03-08, 13:54Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference firma Sony zaprezentowała najnowszy prototyp Project Morpheus - gogli do rzeczywistości wirtualnej opracowanych z myślą o konsoli PlayStation 4. Produkt ma trafić na… Czytaj dalej »