Słynna zawodniczka e-sportowa rezygnuje z gry w "StarCraft II"
Popularna kanadyjska zawodniczka e-sportowa Sasha "Scarlett" Hostyn ogłosiła zamiar wycofania się z profesjonalnej gry w "StarCraft II" na rzecz "Dota 2". Straciłam zainteresowanie tą grą - mówi dziennikowi "The Guardian".
Dla analityków to kolejny argument za śmiercią gier strategicznych jeden na jeden i rosnącym znaczeniem gier drużynowych.
Kanadyjka Sasha "Scarlett" Hostyn to jedna z najbardziej rozpoznawalnych zawodniczek e-sportowych; gra w "StarCraft II" od 2011 roku, od czerwca 2012 w profesjonalnych turniejach e-sportowych występuje w barwach Team Acer, drużyny sponsorowanej przez tajwańskie przedsiębiorstwo komputerowe Acer. W tym czasie zdołała wygrać cztery duże turnieje "StarCraft II" i dotrzeć do finałów kilku innych, wygrywając łącznie ponad 100 tys. dolarów. W Team Acer gra u boku m.in. Polaka Artura "Nerchio" Blocha.
W wywiadzie udzielonym "The Guardian" Hostyn uzasadnia odejście od "StarCraft II" chęcią sprawdzenia swoich sił w innej grze oraz planami związanymi z dalszą edukacją. Zawodniczka otwarcie mówi o tym, że straciła zainteresowanie "StarCraftem":
"Chcę spróbować czegoś innego", powiedziała Hostyn rozmówcy z "The Guardian". "Sporo [ostatnio] grałam w +Dota 2+, więc poćwiczę i przekonam się, czy się w tym sprawdzam, bo w wypadku +StarCraft II+ straciłam trochę tego, co pchało mnie do zawodowej gry."
Nie wyklucza jednak okazjonalnych występów ani powrotu po zapowiadanej na ten rok premierze rozszerzenia "StarCraft II: Legacy of the Void".
Komentując decyzję Hostyn, serwis Kotaku nazywa ją "symboliczną" w świetle spadku znaczenia "StarCraft II" w świecie e-sportów na rzecz innych gier, m.in. "League of Legends" czy właśnie "Dota 2". W poprzednich latach kilku innych światowej klasy zawodników decydowało o porzuceniu gry w "StarCraft II" na rzecz popularniejszych gier MOBA, jak "League of Legends" czy "Dota 2". Podobną próbę podejmował m.in. Koreańczyk Lee "MarineKing" Jung Hoon, który jednak powrócił do "SC2" po zaledwie 5 miesiącach.
Sasha "Scarlett" Hostyn urodziła się w Kanadzie w 1993 roku. Jest jedyną kobietą, która może się pochwalić zwycięstwem z męskim graczem z Korei w profesjonalnym meczu "StarCraft II" transmitowanym w koreańskiej telewizji. Przed Hostyn podobne sukcesy miała jedynie emerytowana już koreanka Seo "ToSsGirL" Ji Soo, która swoje zwycięstwa odnosiła jeszcze za czasów pierwszego "StarCrafta". Koreańscy zawodnicy od lat zdobywają pierwsze miejsca w większości światowych turniejów tej gry, do tego stopnia, iż gracze spoza Korei nazywani są zbiorowo "obcokrajowcami" (foreigners). (PAP)
Zobacz także
Samolot o napędzie słonecznym wylądował w Kalifornii
2016-04-24, 13:05Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 bezpiecznie wylądował w sobotę w nocy (czasu lokalnego) w Dolinie Krzemowej w Kalifornii po 62-godzinnym locie nad Pacyfikiem z Hawajów do San Francisco. Czytaj dalej »
KE oskarża Google'a o łamanie prawa UE w związku z Androidem
2016-04-20, 13:34Komisja Europejska poinformowała w środę, że koncern Google łamie unijne przepisy antymonopolowe, nadużywając swojej dominującej pozycji poprzez wymuszanie stosowania własnych aplikacji w urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym… Czytaj dalej »
Postawione "na głowie" wirusy zwiększą skuteczność bioczujników
2016-04-18, 09:25Jak zmusić wirusy, aby stanęły 'na głowie' i z uniesionymi do góry czułkami wykrywały bakterie? Naukowcy musztrują je polem elektrycznym, dzięki czemu - umieszczone w bioczujnikach - skuteczniej zidentyfikują bakterie w ludzkim organizmie… Czytaj dalej »
Polska metoda produkcji grafenu z patentem w USA i UE
2016-04-07, 07:30Metoda wytwarzania grafenu opracowana na Politechnice Łódzkiej uzyskała ochronę patentową w USA i Unii Europejskiej. Grafen produkowany przez Advanced Graphene Products - spośród dostępnych na rynku - najbardziej przypomina ten wzorcowy… Czytaj dalej »
Aplikacja WhatsApp wprowadza pełne szyfrowanie
2016-04-06, 10:18WhatsApp - należący do Facebooka komunikator internetowy dla smartfonów - wprowadza pełne szyfrowanie całej komunikacji między swoimi użytkownikami (tzw. szyfrowanie end-to end), których jest około miliarda - informują media. Czytaj dalej »