Ubisoft na celowniku - za usuwanie z kont gier
Francuska spółka Ubisoft, należąca do najważniejszych światowych producentów i wydawców gier wideo, ponownie spotyka się z zarzutami klientów; tym razem odzew sprowokowała decyzja o niezapowiedzianym usunięciu z kont użytkowników gier zakupionych nieoficjalnymi kanałami.
Jak donosi brytyjski serwis GamersFTW w oparciu o głosy pojawiające się m.in. na oficjalnym forum Ubisoftu, obecnie wielu użytkowników usługi Uplay odkryło utratę dostępu do wcześniej zakupionych tytułów. Problem dotyczy m.in. gier "Watch Dogs" i "Far Cry 4" nabytych za pośrednictwem innych serwisów, takich jak eBay i G2A.
Andy Leavy z GamersFTW spekuluje, że podstawą do działań Ubisoftu może być chęć przeciwdziałania piractwu i sprzedaży wykradzionych kodów dostępu. Decyzję firmy można też rozpatrywać w kontekście niedawnych zmian w polityce konkurencyjnej platformy Steam (należącej do Valve) w sprawie gier kupowanych w charakterze prezentów, a następnie odsprzedawanych i blokowanych. Dotychczas spółka Ubisoft nie opublikowała żadnego oświadczenia w tej kwestii.
Uplay to wieloplatformowa usługa oferowana przez Ubisoft, umożliwiająca zakup, grę przez sieć i komunikację między graczami, podobna do Origin EA, Steam Valve i Battle.net App firmy Blizzard. Bez aktywnego konta Uplay nie jest możliwe użycie nowych gier Ubisoft.
W minionym roku spółka Ubisoft wielokrotnie stawała się przedmiotem negatywnych opinii, przez co w listopadzie Paul Tassi z "Forbes" porównał ją z firmą Electronic Arts, dwukrotnie ogłaszaną w plebiscytach "najgorszą firmą w Ameryce". Wcześniejsze kontrowersje dotyczyły m.in. uciążliwych systemów DRM stosowanych w grach wydawanych przez Ubisoft.
Z rocznymi wynikami sprzedaży przekraczającymi 1 mld euro Ubisoft Entertainment z siedzibą we Francji należy do czołówki światowych producentów i wydawców gier komputerowych. Własnością spółki jest kilkanaście bestsellerowych serii, m.in. "Assassins's Creed", "Far Cry", "Watch Dogs" i "Rayman". (PAP)
Zobacz także
CERT Polska: statystycznie 280 tys. zainfekowanych komputerów w Polsce
2015-04-17, 12:17280 tys. komputerów w Polsce każdego dnia jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem - wynika z danych za 2014 r. zgromadzonych przez zespół CERT Polska, działający w ramach instytutu badawczego NASK. Czytaj dalej »
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »