Ubisoft na celowniku - za usuwanie z kont gier
Francuska spółka Ubisoft, należąca do najważniejszych światowych producentów i wydawców gier wideo, ponownie spotyka się z zarzutami klientów; tym razem odzew sprowokowała decyzja o niezapowiedzianym usunięciu z kont użytkowników gier zakupionych nieoficjalnymi kanałami.
Jak donosi brytyjski serwis GamersFTW w oparciu o głosy pojawiające się m.in. na oficjalnym forum Ubisoftu, obecnie wielu użytkowników usługi Uplay odkryło utratę dostępu do wcześniej zakupionych tytułów. Problem dotyczy m.in. gier "Watch Dogs" i "Far Cry 4" nabytych za pośrednictwem innych serwisów, takich jak eBay i G2A.
Andy Leavy z GamersFTW spekuluje, że podstawą do działań Ubisoftu może być chęć przeciwdziałania piractwu i sprzedaży wykradzionych kodów dostępu. Decyzję firmy można też rozpatrywać w kontekście niedawnych zmian w polityce konkurencyjnej platformy Steam (należącej do Valve) w sprawie gier kupowanych w charakterze prezentów, a następnie odsprzedawanych i blokowanych. Dotychczas spółka Ubisoft nie opublikowała żadnego oświadczenia w tej kwestii.
Uplay to wieloplatformowa usługa oferowana przez Ubisoft, umożliwiająca zakup, grę przez sieć i komunikację między graczami, podobna do Origin EA, Steam Valve i Battle.net App firmy Blizzard. Bez aktywnego konta Uplay nie jest możliwe użycie nowych gier Ubisoft.
W minionym roku spółka Ubisoft wielokrotnie stawała się przedmiotem negatywnych opinii, przez co w listopadzie Paul Tassi z "Forbes" porównał ją z firmą Electronic Arts, dwukrotnie ogłaszaną w plebiscytach "najgorszą firmą w Ameryce". Wcześniejsze kontrowersje dotyczyły m.in. uciążliwych systemów DRM stosowanych w grach wydawanych przez Ubisoft.
Z rocznymi wynikami sprzedaży przekraczającymi 1 mld euro Ubisoft Entertainment z siedzibą we Francji należy do czołówki światowych producentów i wydawców gier komputerowych. Własnością spółki jest kilkanaście bestsellerowych serii, m.in. "Assassins's Creed", "Far Cry", "Watch Dogs" i "Rayman". (PAP)
Zobacz także
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »
Zdaniem eksperta, Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
2015-09-19, 11:18Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie 'dislike'ów'. Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego… Czytaj dalej »

PAN otworzyła centrum badawcze, które zajmie się energetyką
2015-09-17, 19:12Prace m.in. nad technologiami na rzecz energetyki odnawialnej prowadzone będą w Centrum Badawczym „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk. Placówkę otwarto w czwartek w podwarszawskiej Jabłonnie. Czytaj dalej »
Apple w ostatniej chwili opóźnia aktualizację systemu AppleWatch
2015-09-16, 18:37Zaplanowana na środę aktualizacja systemu operacyjnego Apple Watcha została w ostatniej chwili odroczona w związku z odkryciem luki w oprogramowaniu - poinformował koncern z Cupertino. System watchOS 2 ma być udostępniony w późniejszym… Czytaj dalej »
Facebook umożliwi wyrażanie więcej emocji
2015-09-16, 10:27Na Facebooku ma się w końcu pojawić nie tylko możliwość polubienia czegoś, ale też wyrażenia innych emocji. Jednak obok przycisku 'lubię to' raczej nie pojawi się po prostu przycisk 'nie lubię', z wizerunkiem skierowanego na dół… Czytaj dalej »