Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Polscy naukowcy szykują cukrową pułapkę na nowotwory
2014-05-18, 10:16Komórki nowotworowe lubią cukier, dlatego polscy naukowcy opracowali maleńkie kapsułki otoczone cukrową powłoczką, które nowotwór chętnie 'pożera'. Wypełnione kilkoma lekami, po wniknięciu do guza, mogą stanowić skuteczną broń… Czytaj dalej »
Joanna Bagniewska zwyciężczynią trzeciej polskiej edycji FameLab
2014-05-11, 10:51Dr Joanna Bagniewska zwyciężyła w finale trzeciej polskiej edycji konkursu FameLab, który w sobotę odbył się w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. W czerwcu będzie reprezentowała Polskę w światowym finale tego konkursu. Czytaj dalej »
Polka szuka brakujących elementów zagadki zespołu DiGeorge'a
2014-05-03, 09:00Towarzyszy mu około 180 objawów m.in. wady serca. Zespół DiGeorge'a, występujący prawie tak często jak zespół Downa, lekarze rozpoznają jednak rzadko. Polka szuka genów odpowiedzialnych za jego powstawanie, aby ułatwić diagnostykę… Czytaj dalej »
Fizyk: nauka jest sztuką, a badacze - artystami
2014-05-01, 16:42Piękno może być jednym z kryteriów prawdziwości w nauce - powiedział PAP fizyk prof. Grzegorz Wrochna. Badacz zdradza historie eksperymentów, które można nazwać dziełami sztuki, a także opowiada o tym, jak trudne do przyjęcia… Czytaj dalej »
Czuły polski skaner wykryje niebezpieczne przesyłki
2014-05-01, 14:13Czy w liście znajduje się tylko papier, czy też np. maleńka torebka z groźną substancją? Sprawdzi to, bez otwierania kopert, wyjątkowo efektywny i czuły skaner, nad którym pracują polscy naukowcy. W przyszłości może on trafić… Czytaj dalej »