Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Energia z lagun pływowych przyniesie miliardy funtów
2014-07-21, 13:00Sektor brytyjskiej energetyki morskiej wytwarzający energię dzięki wykorzystaniu tzw. lagun pływowych( sztucznych zatok) może osiągnąć wartość nawet 27 mld funtów - wynika z raportu opracowanego przez Centre for Economics and Business… Czytaj dalej »
ZEA chcą wysłać statek bezzałogowy na Marsa
2014-07-17, 08:16Dysponujące znacznymi dochodami z eksportu ropy i gazu Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłosiły zamiar wysłania w 2021 roku pierwszego arabskiego bezzałogowego statku kosmicznego na Marsa. Czytaj dalej »
23 instytucje utworzyły Instytut Autostrada Technologii i Innowacji
2014-07-15, 14:0318 uczelni, 2 instytuty i 3 przedsiębiorstwa z całej Polski utworzyły we wtorek konsorcjum Instytut Autostrada Technologii i Innowacji (IATI). W ramach niego konsolidować się będą zespoły chcące realizować duże projekty badawczo-rozwojowe… Czytaj dalej »

Amazon chce testować dostawcze drony [wideo]
2014-07-14, 13:39Amazon bardzo poważnie podchodzi do zapowiedzianego już jakiś czas temu wykorzystania dronów do dostarczania produktów zakupionych online. Amerykański gigant e-commerce zwrócił się do Federal Aviation Administration (odpowiednika… Czytaj dalej »
Robot RECON białostockich studentów weźmie udział w zawodach w Japonii
2014-07-14, 09:43Robot RECON skonstruowany przez studentów Politechniki Białostockiej weźmie udział w międzynarodowych zawodach na projekty urządzeń wykorzystujące nano- i mikro technologie do przeciwdziałania katastrofom. Zawody odbędą się w dniach… Czytaj dalej »