Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Integracja: do połowy 2015 r. wiele instytucji nie zdąży dostosować stron internetowych
2015-01-06, 19:47Mimo że zostało kilka miesięcy na dostosowanie stron internetowych do międzynarodowego standardu dostępności, wiele instytucji publicznych nie zdąży tego zrobić; o audyt stron zgłasza się kilkanaście podmiotów miesięcznie - powiedział… Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-01-05_1420445451.jpg)
Las Vegas: początek targów CES
2015-01-05, 09:06Ochrona zdrowia jest głównym tematem rozpoczętych w niedzielę w Las Vegas prestiżowych targów elektroniki konsumenckiej CES. Na imprezie dominują nowoczesne gadżety. Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-01-05_1420444421.jpg)
Leki przedłużające życie już są dostępne
2015-01-05, 08:50Uczeni poszukują 'pigułek młodości', tymczasem leki przedłużające życie są już dostępne. Wielu ludzi je stosuje codziennie nie zdając sobie z tego sprawy - twierdzi amerykański gerontolog prof. Brian K. Kennedy na łamach 'New… Czytaj dalej »
Studencki wynalazek pozwoli bezpiecznie zanurzyć się we własnej fobii
2015-01-04, 10:32Lęk przed pająkami, otwartą przestrzenią, lataniem samolotami? W leczeniu tych i wielu innych fobii pomoże system Phobos, opracowany na Politechnice Białostockiej. Trójwymiarowe okulary pozwolą oswoić się ze swoją fobią pod czujnym… Czytaj dalej »
Leczenie PTSD u żołnierzy z wykorzystaniem komory hiperbarycznej
2015-01-03, 11:01Specjaliści zajmujący się badaniami nad zespołem stresu pourazowego (PTSD) u żołnierzy analizują nie tylko psychologiczne, ale także medyczne przyczyny tego problemu; lekarze z WIM w Warszawie chcą eksperymentalnie wykorzystywać… Czytaj dalej »