Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Prezes Google'a zapowiada dalsze prace na inteligentnymi okularami
2015-03-24, 09:54Prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił w wywiadzie dla amerykańskiego dziennika 'Wall Street Journal', że koncern nie rezygnuje z projektu inteligentnych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż Google Glass… Czytaj dalej »
Nowa aplikacja Instagrama umożliwia łączenie zdjęć w kolaże
2015-03-24, 08:43Fotograficzny serwis społecznościowy Instagram udostępnił w poniedziałek aplikację do łatwego i szybkiego łączenia wielu zdjęć w jedną kompozycję. Program Layout jest na razie dostępny tylko na urządzenia z systemem iOS. Czytaj dalej »
Stymulator nerwu ma zmniejszyć ciężką niewydolność serca
2015-03-23, 16:42Wszczepiony stymulator nerwu błędnego ma zmniejszyć ciężką niewydolność serca u pacjentki, która od lat cierpi na tę chorobę. Pierwszą taką operację w Polsce wykonali przed tygodniem lekarze 4. Wojskowego Szpitala Klinicznego… Czytaj dalej »
Historycy stworzyli wirtualną Encyklopedię Warmii i Mazur
2015-03-23, 16:387,5 tys. haseł, a wśród nich takie jak: Mistrzowie Zakonu Krzyżackiego, nieistniejące wsie, warmińskie kapliczki czy rezydencje junkierskie w Prusach Wschodnich opracowali w wirtualnej Encyklopedii Warmii i Mazur regionalni historyc… Czytaj dalej »
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »