Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Nowatorski system do zdalnej opieki nad osobami starszymi
2015-04-04, 16:42Nowatorski system do zdalnej opieki nad osobami starszymi pod nazwą safeUP opracowała firma Gadmel z Gdyni. Monitorowana osoba nie musi nosić przy sobie żadnego urządzenia, a opiekun otrzymuje informacje w postaci SMS na temat aktywności… Czytaj dalej »
40 lat temu powstała firma Microsoft
2015-04-04, 16:384 kwietnia 1975 r. Bill Gates i Paul Allen założyli Microsoft - jedną z największych obecnie firm z branży nowych technologii. Najbardziej znana jest z systemu operacyjnego Windows, pakietu oprogramowania biurowego Microsoft Office a… Czytaj dalej »
Belgia przymierza się do budowy energetycznej wyspy na swoim wybrzeżu
2015-04-04, 11:15Belgowie chcą wybudować sztuczną wyspę energetyczną, której celem będzie pozyskiwanie i magazynowanie energii z wiatru. Według tamtejszych mediów rząd już wkrótce wyda koncesję na tę inwestycję. Będzie to jedna z pierwszych… Czytaj dalej »
Platforma internetowa do przechowywania wyników badań naukowych
2015-04-04, 11:00Platforma internetowa służąca do przechowywania wyników prac i badań naukowych, a także do ich prezentacji i wymiany powstaje na Politechnice Wrocławskiej. „To rozwiązanie wzmocni jakość zarządzania pracą badawczą” - uważa… Czytaj dalej »
5 łatwych rozwiązań zabezpieczających prywatność użytkowników sieci i urządzeń
2015-04-03, 18:45Szyfrowanie dysku, programy zapamiętujące hasła, dwustopniowa autoryzacja - te rozwiązania znalazły się na liście eksperta TED Ideas, który radzi jak bez dużej wiedzy technicznej zadbać dziś o zwiększenie swojej prywatności. Czytaj dalej »