Ciągły rozwój i polski akcent na rynku gier MOBA
Popularność gier komputerowych typu MOBA stale rośnie. Baza graczy "Dota 2" przekroczyła 10 mln osób, a "League of Legends" - 67 mln osób. Wkrótce na rynek mają także trafić polska gra "The Witcher Battle Arena" oraz amerykański tytuł "Heroes of the Storm".
Serwis The Verge podał, że liczba osób regularnie grających w "Dota 2" przekroczyła 10 mln, co czyni z produkcji Valve jedną z najpopularniejszych komputerowych gier sieciowych. Większą popularnością cieszy się jedynie inna gra podobnego typu - "League of Legends" od Riot Games, której baza graczy przekracza 67 mln osób miesięcznie.
"Dota 2" i "LoL" należą do komputerowych gier MOBA (multiplayer online battle arena), w których niewielkie, zazwyczaj pięcioosobowe drużyny graczy kontrolują zindywidualizowanych wirtualnych bohaterów walczących na komputerowej arenie. Większość gier tego typu dostępna jest nieodpłatnie w Internecie jako free-to-play. Zyski producentom zapewniają mikrotransakcje dokonywane przez graczy chcących trwale odblokować określone opcje w grze.
Jako jedną z przyczyn rosnącej popularności "Dota 2" wskazywane są dotychczasowe działania promocyjne Valve. W ubiegłym roku firma zorganizowała "The International" - transmitowane na żywo w Internecie mistrzostwa gry "Dota 2". Zawodowi gracze rywalizowali w turnieju e-sportowym o nagrodę główną ponad 5 mln dolarów. Całkowita pula nagród w turnieju przekraczała 10,9 mln dolarów.
Pomimo dotychczasowych sukcesów, konkurencją dla przebojowych produkcji Riot Games i Valve może się okazać również "Heroes of the Storm" - gra MOBA opracowywana przez Blizzard Entertainment z myślą o mniej zaangażowanych odbiorcach, od tygodnia przechodząca zamknięte betatestom.
Na rynek MOBA chcą wkroczyć także polskie firmy. Jak podaję serwis Polygon, 22 stycznia ma się odbyć premiera polskiej gry MOBA - "The Witcher Battle Arena" opracowanej przez studio Fuero Games we współpracy z CD Projekt Red. W odróżnieniu od "LoL" i "Dota 2", polska produkcja powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Od grudnia 2014 gra jest już dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS w Szwecji i Kanadzie, jednak według źródeł serwisu Polygon teraz ma trafić do kolejnych regionów.(PAP)
Zobacz także
Ekspert: wykorzystanie internetu w psychoterapii to przyszłość
2015-06-15, 12:09Wykorzystanie internetu w psychoterapii to przyszłość, może rozwiązać problem ograniczonej dostępności pomocy psychologicznej - mówi PAP prof. Roman Cieślak z Uniwersytetu SWPS. Polscy psycholodzy chcieliby w Polsce wdrożyć takie… Czytaj dalej »
Firma Uber zapowiada ekspansję na rynku chińskim
2015-06-12, 10:28Amerykańska firma Uber, kojarzący pasażerów z kierowcami za pomocą aplikacji na smartfony, poinformował o planach wielkiej ekspansji w Chinach. Tylko w tym roku zamierza zainwestować w tym kraju miliard dolarów. Czytaj dalej »
Kolejny proces przeciw Google o "prawo do zapomnienia"
2015-06-10, 13:22500 tys. zł i usunięcia treści o sobie żąda Leszek L. w procesie wytoczonym Google Inc. za to, że znana wyszukiwarka wskazuje go w sieci jako poszukiwanego listem gończym. Google chce oddalenia pozwu. Wyrok zapadnie 23 czerwca. Czytaj dalej »

Polski profesor będzie decydował o losach Wikipedii
2015-06-08, 16:57Dariusz Jemielniak, profesor zarządzania z Akademii Leona Koźmińskiego, aktywista ruchu Wikipedia został członkiem Wikimedia Foundation Board of Trustees - ciała nadzorczego fundacji odpowiadającego m. in. za zarządzanie budżetem… Czytaj dalej »
PARP będzie współpracowała z Polską Agencją Kosmiczną
2015-06-08, 13:37Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała w poniedziałek porozumienie z Polską Agencją Kosmiczną ws. rozwoju sektora kosmicznego w naszym kraju. Dzięki temu ma wzrosnąć udział rodzimych firm w innowacyjnych projektach… Czytaj dalej »