Mistrzostwa świata w grach komputerowych odbędą się w Łodzi
Łódź uzyskała akceptację Międzynarodowej Federacji Sportów Elektronicznych jako miejsce rozegrania tegorocznych mistrzostw świata w grach komputerowych. Będzie to siódma edycja mistrzostw – poprzednia odbyła się w Baku (Azerbejdżan).
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała w czwartek, że władze miasta oczekują obecnie na wizytę przedstawicieli federacji, która ma swoją siedzibę w Korei. Wstępny koszt zorganizowania mistrzostw wynosi ok. 6 mln zł.
Organizatorzy szacują, że w mistrzostwach weźmie udział około 500 zawodników z kilkudziesięciu krajów. Impreza ma odbyć się jesienią br. – dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony, ale już wiadomo, że potrwa kilka dni.
Plany zakładają organizację mistrzostw w Atlas Arenie, gdzie stanie ok. 400 komputerów spiętych w sieci lokalnej i podzielonej na sektory. Uczestnicy zagrają w trzy lub cztery gry, m.in. League of Legends, Dota, Counter Strike.
Organizacja mistrzostw świata to kolejna inicjatywa łódzkiego magistratu związana z rozwojem branży gier komputerowych. W ubiegłym roku wspólnie z przedstawicielami największych łódzkich uczelni, siedmiu firm z branży produkcji gier i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego podpisano umowę w sprawie utworzenia "Łódzkiego Klastra Gamedev".
W ramach klastra ŁARR proponuje firmom z branży gier komputerowych doradztwo specjalistów, organizację warsztatów i udziału w międzynarodowych targach, pomoc w pozyskaniu zewnętrznych źródeł finansowania oraz zapewnienie zaplecza badawczego w postaci dwóch serwerów.
Prezydent Łodzi poinformowała też o projekcie stworzenia Centrum Gier Komputerowych i Komiksu w rewitalizowanym kompleksie EC1. Magistrat chce pozyskać na ten cel 27 mln zł z UE – projekt został wpisany do kontraktu terytorialnego. Jego realizację przewidziano na lata 2016-2017.
Zdaniem dyrektora EC1 Miasto Kultury Błażeja Modera, łódzkie centrum będzie najnowocześniejsze i największe w Europie, gdzie obecnie działają dwa ośrodki promujące funkcjonowanie gier komputerowych - w Berlinie i Cambridge.
Projekt centrum został skonsultowany ze środowiskiem graczy i producentów gier. Przewiduje się, że rocznie będzie odwiedzać je ok. 120 tys. osób. Będą na nich czekać liczne atrakcje m.in. przestrzeń super cube, gdzie będzie można uczestniczyć w symulacjach w wirtualnej przestrzeni gier czy gadżety umożliwiające tworzenie własnych gier z wykorzystaniem technologii motion capture. W ramach centrum przewidziano też strefę retro, czyli przestrzeń muzealną obrazującą ewolucję gier komputerowych. (PAP)
Zobacz także
Ekspert: bezpieczne korzystanie z internetu wymaga przestrzegania zasad
2014-02-11, 17:31Korzystanie z internetu przez dzieci może być bezpieczne pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad - powiedziała PAP Julia Gursztyn z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). Wtorek 11 lutego obchodzony jest jako Dzień… Czytaj dalej »
Dzień Bezpiecznego Internetu; wśród nagrodzonych polscy uczniowie
2014-02-11, 17:30Wideoblog Instrukcja Obsługi Języka Polskiego, stworzony przez uczniów ze szkoły podstawowej w Bestwinie w woj. śląskim, został nagrodzony w Dniu Bezpiecznego Internetu przez unijną komisarz ds. agendy cyfrowej Neelie Kroes. Czytaj dalej »
![](public/info/2014/thumb_480_0/2014-02-11_1392141861.jpg)
Nagrodzone na świecie polskie wynalazki - w "Koperniku"
2014-02-11, 17:29Przenośne laboratorium daktyloskopijne, latarka dla niewidomych czy sterowane ręcznie ramię robota to tylko część z polskich wynalazków docenionych za granicą w 2013 r., jakie można zobaczyć w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. Czytaj dalej »
Ekspert: bezpieczny internet zależy także od zachowania użytkowników sieci
2014-02-10, 20:04Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w internecie i w jaki sposób z niego korzysta - powiedział PAP dyrektor NASK Michał Chrzanowski. We wtorek 11 lutego w prawie 100 krajach na całym świecie obchodzony będzie Dzień… Czytaj dalej »
Brytyjska spółka chce produkować energię z pływów morskich
2014-02-10, 10:25Brytyjska firma wystąpiła z wnioskiem o pozwolenie na budowę elektrowni pozyskującej energię z pływów morskich. Potencjalna moc produkcyjna szacowana jest na 320 MW w szczytowym okresie pływów. Czytaj dalej »