Mistrzostwa świata w grach komputerowych odbędą się w Łodzi
Łódź uzyskała akceptację Międzynarodowej Federacji Sportów Elektronicznych jako miejsce rozegrania tegorocznych mistrzostw świata w grach komputerowych. Będzie to siódma edycja mistrzostw – poprzednia odbyła się w Baku (Azerbejdżan).
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała w czwartek, że władze miasta oczekują obecnie na wizytę przedstawicieli federacji, która ma swoją siedzibę w Korei. Wstępny koszt zorganizowania mistrzostw wynosi ok. 6 mln zł.
Organizatorzy szacują, że w mistrzostwach weźmie udział około 500 zawodników z kilkudziesięciu krajów. Impreza ma odbyć się jesienią br. – dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony, ale już wiadomo, że potrwa kilka dni.
Plany zakładają organizację mistrzostw w Atlas Arenie, gdzie stanie ok. 400 komputerów spiętych w sieci lokalnej i podzielonej na sektory. Uczestnicy zagrają w trzy lub cztery gry, m.in. League of Legends, Dota, Counter Strike.
Organizacja mistrzostw świata to kolejna inicjatywa łódzkiego magistratu związana z rozwojem branży gier komputerowych. W ubiegłym roku wspólnie z przedstawicielami największych łódzkich uczelni, siedmiu firm z branży produkcji gier i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego podpisano umowę w sprawie utworzenia "Łódzkiego Klastra Gamedev".
W ramach klastra ŁARR proponuje firmom z branży gier komputerowych doradztwo specjalistów, organizację warsztatów i udziału w międzynarodowych targach, pomoc w pozyskaniu zewnętrznych źródeł finansowania oraz zapewnienie zaplecza badawczego w postaci dwóch serwerów.
Prezydent Łodzi poinformowała też o projekcie stworzenia Centrum Gier Komputerowych i Komiksu w rewitalizowanym kompleksie EC1. Magistrat chce pozyskać na ten cel 27 mln zł z UE – projekt został wpisany do kontraktu terytorialnego. Jego realizację przewidziano na lata 2016-2017.
Zdaniem dyrektora EC1 Miasto Kultury Błażeja Modera, łódzkie centrum będzie najnowocześniejsze i największe w Europie, gdzie obecnie działają dwa ośrodki promujące funkcjonowanie gier komputerowych - w Berlinie i Cambridge.
Projekt centrum został skonsultowany ze środowiskiem graczy i producentów gier. Przewiduje się, że rocznie będzie odwiedzać je ok. 120 tys. osób. Będą na nich czekać liczne atrakcje m.in. przestrzeń super cube, gdzie będzie można uczestniczyć w symulacjach w wirtualnej przestrzeni gier czy gadżety umożliwiające tworzenie własnych gier z wykorzystaniem technologii motion capture. W ramach centrum przewidziano też strefę retro, czyli przestrzeń muzealną obrazującą ewolucję gier komputerowych. (PAP)
Zobacz także
Ubisoft na celowniku - za usuwanie z kont gier
2015-01-26, 11:49Francuska spółka Ubisoft, należąca do najważniejszych światowych producentów i wydawców gier wideo, ponownie spotyka się z zarzutami klientów; tym razem odzew sprowokowała decyzja o niezapowiedzianym usunięciu z kont użytkowników… Czytaj dalej »
Fotony wolniejsze od światła
2015-01-23, 17:06Szkockim naukowcom udało się nadać fotonom prędkość mniejszą od prędkości światła - informuje serwis BBC News. Wyniki ich badań opublikowano na stronie Science Express. Czytaj dalej »
Archeolodzy odnaleźli na Świętym Krzyżu ślady wcześniejszych kościołów
2015-01-23, 13:31Archeolodzy prowadzący prace pod posadzką bazyliki na Świętym Krzyżu odkryli ślady trzech wcześniejszych kościołów, które stały w tym miejscu oraz zawaloną kryptę - prawdopodobnie romańską. Czytaj dalej »
Raport - co poprawia dostępność stron internetowych dla niewidomych i niedowidzących
2015-01-22, 16:52Użycie elektronicznego tekstu, a nie skanów czy zdjęć, nagłówki HTML, alternatywne opisy, właściwy kontrast kolorystyczny - to niektóre sposoby na to, żeby strona internetowa była dostępna dla osób niewidomych i niedowidzący… Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-01-21_1421943491.jpg)
Powstaje polski ośrodek terapii protonowej
2015-01-21, 16:29Pierwszy w naszym rejonie Europy ośrodek terapii protonowej rozpocznie działalność w Bronowicach pod Krakowem w trzecim kwartale 2015 r. - poinformowano na konferencji prasowej w Warszawie. Czytaj dalej »