Mistrzostwa świata w grach komputerowych odbędą się w Łodzi
Łódź uzyskała akceptację Międzynarodowej Federacji Sportów Elektronicznych jako miejsce rozegrania tegorocznych mistrzostw świata w grach komputerowych. Będzie to siódma edycja mistrzostw – poprzednia odbyła się w Baku (Azerbejdżan).
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała w czwartek, że władze miasta oczekują obecnie na wizytę przedstawicieli federacji, która ma swoją siedzibę w Korei. Wstępny koszt zorganizowania mistrzostw wynosi ok. 6 mln zł.
Organizatorzy szacują, że w mistrzostwach weźmie udział około 500 zawodników z kilkudziesięciu krajów. Impreza ma odbyć się jesienią br. – dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony, ale już wiadomo, że potrwa kilka dni.
Plany zakładają organizację mistrzostw w Atlas Arenie, gdzie stanie ok. 400 komputerów spiętych w sieci lokalnej i podzielonej na sektory. Uczestnicy zagrają w trzy lub cztery gry, m.in. League of Legends, Dota, Counter Strike.
Organizacja mistrzostw świata to kolejna inicjatywa łódzkiego magistratu związana z rozwojem branży gier komputerowych. W ubiegłym roku wspólnie z przedstawicielami największych łódzkich uczelni, siedmiu firm z branży produkcji gier i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego podpisano umowę w sprawie utworzenia "Łódzkiego Klastra Gamedev".
W ramach klastra ŁARR proponuje firmom z branży gier komputerowych doradztwo specjalistów, organizację warsztatów i udziału w międzynarodowych targach, pomoc w pozyskaniu zewnętrznych źródeł finansowania oraz zapewnienie zaplecza badawczego w postaci dwóch serwerów.
Prezydent Łodzi poinformowała też o projekcie stworzenia Centrum Gier Komputerowych i Komiksu w rewitalizowanym kompleksie EC1. Magistrat chce pozyskać na ten cel 27 mln zł z UE – projekt został wpisany do kontraktu terytorialnego. Jego realizację przewidziano na lata 2016-2017.
Zdaniem dyrektora EC1 Miasto Kultury Błażeja Modera, łódzkie centrum będzie najnowocześniejsze i największe w Europie, gdzie obecnie działają dwa ośrodki promujące funkcjonowanie gier komputerowych - w Berlinie i Cambridge.
Projekt centrum został skonsultowany ze środowiskiem graczy i producentów gier. Przewiduje się, że rocznie będzie odwiedzać je ok. 120 tys. osób. Będą na nich czekać liczne atrakcje m.in. przestrzeń super cube, gdzie będzie można uczestniczyć w symulacjach w wirtualnej przestrzeni gier czy gadżety umożliwiające tworzenie własnych gier z wykorzystaniem technologii motion capture. W ramach centrum przewidziano też strefę retro, czyli przestrzeń muzealną obrazującą ewolucję gier komputerowych. (PAP)
Zobacz także
Europol rozbił siatkę hakerów kontrolujących 3,2 mln komputerów
2015-02-25, 12:04Siatkę hakerów kontrolujących 3,2 mln zainfekowanych komputerów na całym świecie rozbił Europol we współpracy z firmami technologicznymi. Z uwagi na dobro trwającego dochodzenia nie podano, czy doszło do aresztowań. Czytaj dalej »
Turniej e-sportowy w największej hali sportowej w Niemczech
2015-02-25, 10:00W sierpniu w Kolonii odbędzie się największy na świecie turniej gry 'Counter-Strike: Global Offensive'. Hala, w której rozegrany zostanie turniej, może pomieścić nawet 20 tys. kibiców. Pula nagród wynosi 250 tys. dolarów. Czytaj dalej »
Zaćmienie Słońca może o ponad 1/3 obniżyć moc elektrowni słonecznych w Europie
2015-02-25, 09:12Spodziewane 20 marca zaćmienie Słońca na kilka godzin o ponad 1/3 może obniżyć moc elektrowni słonecznych w Europie i wywołać spadki napięcia w europejskiej sieci energetycznej - wskazuje Europejska Sieć Operatorów Systemów Przesyłowych… Czytaj dalej »
Europol: pornografię dziecięcą w internecie coraz trudniej śledzić
2015-02-24, 17:59Przestępcy udostępniający w internecie na żywo materiały z pornografią dziecięcą coraz częściej korzystają z komunikatorów takich jak Skype, a także posługują się wirtualną walutą bitcoin, co utrudnia ich śledzenie - ostrzegł… Czytaj dalej »
Społecznościowa alternatywa dla Google Maps z nową funkcjonalnością
2015-02-23, 08:20OpenStreetMap, odpowiednik popularnych Google Maps, wprowadza nową funkcję - mapy pozwalają teraz wyszukiwać optymalną trasę. Eksperci, zwracając uwagę na społecznościowy i otwarty charakter projektu, oceniają, że nie jest on bezpośrednim… Czytaj dalej »