Mistrzostwa świata w grach komputerowych odbędą się w Łodzi
Łódź uzyskała akceptację Międzynarodowej Federacji Sportów Elektronicznych jako miejsce rozegrania tegorocznych mistrzostw świata w grach komputerowych. Będzie to siódma edycja mistrzostw – poprzednia odbyła się w Baku (Azerbejdżan).
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała w czwartek, że władze miasta oczekują obecnie na wizytę przedstawicieli federacji, która ma swoją siedzibę w Korei. Wstępny koszt zorganizowania mistrzostw wynosi ok. 6 mln zł.
Organizatorzy szacują, że w mistrzostwach weźmie udział około 500 zawodników z kilkudziesięciu krajów. Impreza ma odbyć się jesienią br. – dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony, ale już wiadomo, że potrwa kilka dni.
Plany zakładają organizację mistrzostw w Atlas Arenie, gdzie stanie ok. 400 komputerów spiętych w sieci lokalnej i podzielonej na sektory. Uczestnicy zagrają w trzy lub cztery gry, m.in. League of Legends, Dota, Counter Strike.
Organizacja mistrzostw świata to kolejna inicjatywa łódzkiego magistratu związana z rozwojem branży gier komputerowych. W ubiegłym roku wspólnie z przedstawicielami największych łódzkich uczelni, siedmiu firm z branży produkcji gier i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego podpisano umowę w sprawie utworzenia "Łódzkiego Klastra Gamedev".
W ramach klastra ŁARR proponuje firmom z branży gier komputerowych doradztwo specjalistów, organizację warsztatów i udziału w międzynarodowych targach, pomoc w pozyskaniu zewnętrznych źródeł finansowania oraz zapewnienie zaplecza badawczego w postaci dwóch serwerów.
Prezydent Łodzi poinformowała też o projekcie stworzenia Centrum Gier Komputerowych i Komiksu w rewitalizowanym kompleksie EC1. Magistrat chce pozyskać na ten cel 27 mln zł z UE – projekt został wpisany do kontraktu terytorialnego. Jego realizację przewidziano na lata 2016-2017.
Zdaniem dyrektora EC1 Miasto Kultury Błażeja Modera, łódzkie centrum będzie najnowocześniejsze i największe w Europie, gdzie obecnie działają dwa ośrodki promujące funkcjonowanie gier komputerowych - w Berlinie i Cambridge.
Projekt centrum został skonsultowany ze środowiskiem graczy i producentów gier. Przewiduje się, że rocznie będzie odwiedzać je ok. 120 tys. osób. Będą na nich czekać liczne atrakcje m.in. przestrzeń super cube, gdzie będzie można uczestniczyć w symulacjach w wirtualnej przestrzeni gier czy gadżety umożliwiające tworzenie własnych gier z wykorzystaniem technologii motion capture. W ramach centrum przewidziano też strefę retro, czyli przestrzeń muzealną obrazującą ewolucję gier komputerowych. (PAP)
Zobacz także
Badania DNA żołnierzy - nieśmiertelnik XXI wieku
2016-03-27, 10:50Wojsko bada DNA żołnierzy, którzy mają pełnić służbę poza granicami kraju; zgromadzone dane są przydatne w przypadku konieczności identyfikacji śladów biologicznych - nie tylko poległych czy rannych, ale także zaginionych. To… Czytaj dalej »
Robotyka kosmiczna rozwojowym sektorem dla polskich firm
2016-03-27, 10:49Polskie firmy coraz częściej kierują się ku sektorowi kosmicznemu: współpracują m.in. z Europejską Agencją Kosmiczną, zyskując dostęp do najnowszych technologii. O realizowanych projektach i perspektywach rynku mówią PAP Technologie… Czytaj dalej »

Bydgoska firma wydała pierwszą grę mobilną z Rockym Balboa
2016-03-24, 15:00W sklepie Apple App Store można już pobrać grę Real Boxing 2 ROCKY™. Producentem gry jest bydgoskie studio Vivid Games. Czytaj dalej »
Polacy opisali naczynia krwionośne z białkami sprzed ćwierć miliarda lat
2016-03-18, 11:37Zespół polskich naukowców odkrył, zbadał i opisał skamieniałe naczynia krwionośne z zachowanymi chemicznymi śladami białek w kościach gadów triasowych, mających prawie ćwierć miliarda lat. Wykorzystane do badań szczątki znaleziono… Czytaj dalej »
Wiceszef MR: chcemy, by w perspektywie dekady Polska była krajem startupów
2016-03-13, 20:27Zależy nam na tym, by w perspektywie najbliższej dekady Polska była postrzegana jako kraj startupów, tworzący im dobre warunki do powstawania i dynamicznego rozwoju - mówi PAP wiceszef MR Adam Hamryszczak. Na polskich uczelniach nie… Czytaj dalej »