Mistrzostwa świata w grach komputerowych odbędą się w Łodzi
Łódź uzyskała akceptację Międzynarodowej Federacji Sportów Elektronicznych jako miejsce rozegrania tegorocznych mistrzostw świata w grach komputerowych. Będzie to siódma edycja mistrzostw – poprzednia odbyła się w Baku (Azerbejdżan).
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska poinformowała w czwartek, że władze miasta oczekują obecnie na wizytę przedstawicieli federacji, która ma swoją siedzibę w Korei. Wstępny koszt zorganizowania mistrzostw wynosi ok. 6 mln zł.
Organizatorzy szacują, że w mistrzostwach weźmie udział około 500 zawodników z kilkudziesięciu krajów. Impreza ma odbyć się jesienią br. – dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony, ale już wiadomo, że potrwa kilka dni.
Plany zakładają organizację mistrzostw w Atlas Arenie, gdzie stanie ok. 400 komputerów spiętych w sieci lokalnej i podzielonej na sektory. Uczestnicy zagrają w trzy lub cztery gry, m.in. League of Legends, Dota, Counter Strike.
Organizacja mistrzostw świata to kolejna inicjatywa łódzkiego magistratu związana z rozwojem branży gier komputerowych. W ubiegłym roku wspólnie z przedstawicielami największych łódzkich uczelni, siedmiu firm z branży produkcji gier i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego podpisano umowę w sprawie utworzenia "Łódzkiego Klastra Gamedev".
W ramach klastra ŁARR proponuje firmom z branży gier komputerowych doradztwo specjalistów, organizację warsztatów i udziału w międzynarodowych targach, pomoc w pozyskaniu zewnętrznych źródeł finansowania oraz zapewnienie zaplecza badawczego w postaci dwóch serwerów.
Prezydent Łodzi poinformowała też o projekcie stworzenia Centrum Gier Komputerowych i Komiksu w rewitalizowanym kompleksie EC1. Magistrat chce pozyskać na ten cel 27 mln zł z UE – projekt został wpisany do kontraktu terytorialnego. Jego realizację przewidziano na lata 2016-2017.
Zdaniem dyrektora EC1 Miasto Kultury Błażeja Modera, łódzkie centrum będzie najnowocześniejsze i największe w Europie, gdzie obecnie działają dwa ośrodki promujące funkcjonowanie gier komputerowych - w Berlinie i Cambridge.
Projekt centrum został skonsultowany ze środowiskiem graczy i producentów gier. Przewiduje się, że rocznie będzie odwiedzać je ok. 120 tys. osób. Będą na nich czekać liczne atrakcje m.in. przestrzeń super cube, gdzie będzie można uczestniczyć w symulacjach w wirtualnej przestrzeni gier czy gadżety umożliwiające tworzenie własnych gier z wykorzystaniem technologii motion capture. W ramach centrum przewidziano też strefę retro, czyli przestrzeń muzealną obrazującą ewolucję gier komputerowych. (PAP)
Zobacz także

24-godzinny Huuuge Game Jam w Bibliotece UKW
2016-11-20, 20:19Przez 24 godziny w Bibliotece Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy powstawały gry. Huuuge Game Jam, przyciągnął prawie setkę doświadczonych i początkujących twórców. Czytaj dalej »
W warszawskim laboratorium powstał latający robot-zapylacz
2016-11-17, 08:42B-Droid nie zbiera nektaru i nie wytwarza miodu, nie do końca można go więc nazwać robopszczołą. To jednak pierwsze na świecie autonomiczne urządzenie latające, które może zapylać rośliny - mówi w rozmowie z PAP twórca urządzenia… Czytaj dalej »
Olsztyńscy naukowcy zbudowali urządzenie badające, jak oddychamy
2016-11-13, 16:52Nieprawidłowe oddychanie jest przyczyną wielu chorób m.in. nadciśnienia tętniczego. Olsztyńscy naukowcy zbudowali analizator przeznosowego i przezustnego przepływu powietrza, który pokazuje, jak oddychamy. Czytaj dalej »
Eksperci: im mocniej obniżymy poziom cholesterolu, tym lepiej
2016-11-08, 18:46Statyny przedłużają życie i powinny być stosowane w maksymalnych dawkach, bo im mocniej obniżymy poziom cholesterol we krwi, tym lepiej - oceniała w poniedziałek na śniadaniu prasowym w Warszawie prof. Marlena Broncel z Uniwersytetu… Czytaj dalej »
Muzea i centra nauki 10 listopada po raz pierwszy obchodzą swój dzień
2016-11-07, 08:1729 polskich centrów nauki i placówek popularyzujących naukę przygotowało specjalne atrakcje z okazji pierwszego Międzynarodowego Dnia Muzeów i Centrów Nauki, który odbędzie się 10 listopada. Na uczestników czekają interaktywne… Czytaj dalej »