Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
Polskie gry „This War of Mine” oraz "The Vanishing of Ethan Carter" („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych produkcji. Laureatów poznamy na początku marca.
„This War of Mine” spółki 11 Bit Studios zakwalifikowała się do finału IGF 2015 w dwóch kategoriach: Seumas McNally Grand Prize (nagroda główna) oraz Excellence in Narrative (najlepsza fabuła). Oprócz „TWoM” w konkursie bierze udział jeszcze jedna gra niezależna polskiej produkcji firmy The Astronauts: „Zaginięcie Ethana Cartera”, nominowane w trzech i biorące udział w finałach w jednej kategorii – Excellence in Audio (najlepsza oprawa dźwiękowa).
„This War of Mine” otrzymała ponadto nowe wyróżnienia: serwis Game Informer! ogłosił ją najlepszą grą symulacyjną (Best Simulation Game of 2014), a Fundacja AbleGamers uhonorowała „TWoM” tytułem najpopularniejszej gry niezależnej roku (The 2014 AbleGamers Accessible Mainstream Indie Game of the Year).
Produkcja 11 Bit Studios znalazła się także w pierwszej trójce najlepszych gier minionego roku wg magazynu „Time”. „This War of Mine” wyprzedziła w rankingu m.in.: „Valiant Hearts: The Great War” (grę, która ubiegła ją wcześniej do The Game Award 2014 w kategorii Games for Change), a także inne kasowe, powszechnie nagradzane tytuły, jak „Middle-earth: Shadow of Mordor”, „Hearthstone: Heroes of Warcraft” czy „Dragon Age: Inquisition”. „TWoM” znalazła się w tyle jedynie za grą grozy „Alien: Isolation” i przebojową fikcją interaktywną „80 Days”.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego, notowana na New Connect. Od premiery „This War of Mine” w połowie listopada 2014 roku wartość akcji spółki poszybowała od ok. 9 zł za pakiet akcji sprzed premiery gry do aktualnego poziomu ponad 60 zł za pakiet, z rekordowym wskazaniem 75 zł za pakiet pod koniec grudnia ubiegłego roku. „TWoM” to największy przełom w dotychczasowej działalności firmy. Gra ma za sobą dotychczas dwie znaczące aktualizacje rozszerzające podstawową zawartość. Twórcy ogłosili także prace nad wersją na tablety.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała wytwórnia gier niezależnych. „Zaginięcie Ethana Cartera” jest pierwszą grą studia. Jego założyciele pod szyldem People Can Fly wydali wcześniej gry: „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”. „Ethan Carter” od premiery we wrześniu 2014 roku zbiera bardzo pozytywne recenzje w prasie branżowej. Tylko w pierwszym miesiącu gra w cenie 15-19 EUR sprzedała się w 60 tys. kopii. Gra w wersji na PC ma za sobą pięć aktualizacji, spółka planuje także opracowanie wersji na konsole.
Zarówno „This War of Mine”, jak i „Zaginięcie Ethana Cartera” są dostępne w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem popularnych platform Steam i GOG.com. „TWoM” można ponadto nabyć za pośrednictwem Mac App Store oraz – wyłącznie w Polsce – w wersji pudełkowej. Obok kolejnych kasowych odsłon „Wiedźmina” CD Projekt RED, sukces komercyjny i krytyczny obu gier niezależnych przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności polskich producentów gier na świecie. (PAP)
Zobacz także
Koniec z uciążliwym parkowaniem. W Düsseldorfie zrobi to robot [wideo]
2014-06-24, 08:34Koniec z uciążliwymi manewrami i krzywym parkowaniem - na lotnisku w Düsseldorfie czynność tę za kierowców wykona robot. Czytaj dalej »
Zmarła Stephanie Kwolek, wynalazczyni kevlaru
2014-06-21, 09:24W wieku 90 lat zmarła w USA chemiczka polskiego pochodzenia Stephanie Kwolek, która w 1965 wraz ze swym zespołem wynalazła kevlar - wyjątkowo silne włókna, dziś stosowane m.in. w kamizelkach kuloodpornych. Czytaj dalej »
![](public/info/2014/thumb_480_0/2014-06-19_1403189581.jpg)
Gry komputerowe rozwijają kreatywność, ale jednocześnie utrudniają naukę
2014-06-19, 16:36Dzięki grom komputerowym dzieci rozwijają kreatywność i budują relacje towarzyskie. Jednocześnie trudniej im się uczyć, gdyż przyzwyczajają się do szybkich sukcesów i schematów - wynika z badania Instytutu Badań Edukacyjnych… Czytaj dalej »
PISA: dwie do czterech godzin w internecie pomaga w nauce
2014-06-17, 17:36Najlepsze wyniki uzyskują uczniowie, którzy korzystają z internetu od dwóch do czterech godzin dziennie; ci, którzy korzystają z sieci więcej lub mniej mają gorsze wyniki - wynika z badania z międzynarodowego badania umiejętności… Czytaj dalej »
20 osób w powołanej Radzie do Spraw Cyfryzacji
2014-06-17, 17:28Prawnik, działaczka na rzecz wolności i praw człowieka, a także eksperci od informatyzacji, nowych technologii, bezpieczeństwa sieci i prawa telekomunikacyjnego weszli w skład Rady do Spraw Cyfryzacji, powołanej we wtorek przez resort… Czytaj dalej »