Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
Polskie gry „This War of Mine” oraz "The Vanishing of Ethan Carter" („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych produkcji. Laureatów poznamy na początku marca.
„This War of Mine” spółki 11 Bit Studios zakwalifikowała się do finału IGF 2015 w dwóch kategoriach: Seumas McNally Grand Prize (nagroda główna) oraz Excellence in Narrative (najlepsza fabuła). Oprócz „TWoM” w konkursie bierze udział jeszcze jedna gra niezależna polskiej produkcji firmy The Astronauts: „Zaginięcie Ethana Cartera”, nominowane w trzech i biorące udział w finałach w jednej kategorii – Excellence in Audio (najlepsza oprawa dźwiękowa).
„This War of Mine” otrzymała ponadto nowe wyróżnienia: serwis Game Informer! ogłosił ją najlepszą grą symulacyjną (Best Simulation Game of 2014), a Fundacja AbleGamers uhonorowała „TWoM” tytułem najpopularniejszej gry niezależnej roku (The 2014 AbleGamers Accessible Mainstream Indie Game of the Year).
Produkcja 11 Bit Studios znalazła się także w pierwszej trójce najlepszych gier minionego roku wg magazynu „Time”. „This War of Mine” wyprzedziła w rankingu m.in.: „Valiant Hearts: The Great War” (grę, która ubiegła ją wcześniej do The Game Award 2014 w kategorii Games for Change), a także inne kasowe, powszechnie nagradzane tytuły, jak „Middle-earth: Shadow of Mordor”, „Hearthstone: Heroes of Warcraft” czy „Dragon Age: Inquisition”. „TWoM” znalazła się w tyle jedynie za grą grozy „Alien: Isolation” i przebojową fikcją interaktywną „80 Days”.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego, notowana na New Connect. Od premiery „This War of Mine” w połowie listopada 2014 roku wartość akcji spółki poszybowała od ok. 9 zł za pakiet akcji sprzed premiery gry do aktualnego poziomu ponad 60 zł za pakiet, z rekordowym wskazaniem 75 zł za pakiet pod koniec grudnia ubiegłego roku. „TWoM” to największy przełom w dotychczasowej działalności firmy. Gra ma za sobą dotychczas dwie znaczące aktualizacje rozszerzające podstawową zawartość. Twórcy ogłosili także prace nad wersją na tablety.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała wytwórnia gier niezależnych. „Zaginięcie Ethana Cartera” jest pierwszą grą studia. Jego założyciele pod szyldem People Can Fly wydali wcześniej gry: „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”. „Ethan Carter” od premiery we wrześniu 2014 roku zbiera bardzo pozytywne recenzje w prasie branżowej. Tylko w pierwszym miesiącu gra w cenie 15-19 EUR sprzedała się w 60 tys. kopii. Gra w wersji na PC ma za sobą pięć aktualizacji, spółka planuje także opracowanie wersji na konsole.
Zarówno „This War of Mine”, jak i „Zaginięcie Ethana Cartera” są dostępne w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem popularnych platform Steam i GOG.com. „TWoM” można ponadto nabyć za pośrednictwem Mac App Store oraz – wyłącznie w Polsce – w wersji pudełkowej. Obok kolejnych kasowych odsłon „Wiedźmina” CD Projekt RED, sukces komercyjny i krytyczny obu gier niezależnych przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności polskich producentów gier na świecie. (PAP)
Zobacz także
Nowy mikrokomputer Raspberry Pi ma szybszy procesor i więcej pamięci
2015-02-03, 11:01Brytyjska fundacja Raspberry zaprezentowała nowy mikrokomputer, który według zapowiedzi producenta będzie sześciokrotnie szybszy od poprzednika, utrzymując jego cenę. Raspberry Pi 2 Model B ma obsługiwać także najnowszy system Microsoftu… Czytaj dalej »
Haker opracował darmowe narzędzie do walki z profilowanymi reklamami
2015-02-02, 08:24AdNauseam, czyli rozszerzenie przeglądarki Firefox pozwalające zwiększyć anonimowość użytkowników internetu, pokazał w Berlinie haker-artysta Daniel C. Howe. Narzędzie ukrywa reklamy, generując jednocześnie w tle tysiące losowych… Czytaj dalej »
Artystka krytycznie odpowiada na spam zalewający nasze skrzynki mailowe
2015-02-02, 08:23Artystka Winnie Soon na każdy adres, z którego wysłany został spam, odpowiada mejlem zawierającym fragment wiersza. Do świata maszyn chciałam wprowadzić element ludzki - tłumaczy PAP. Swój projekt 'Hello Zombies' Soon pokazała na… Czytaj dalej »
Facebook i Google powinny płacić nam za korzystanie z ich darmowych usług?
2015-02-02, 08:21Spędzanie czasu na portalach społecznościowych to w istocie praca na rzecz sukcesu finansowego korporacji takich jak Facebook czy Google - pobrzmiewa coraz częściej wśród ekspertów. Pora zacząć wynagradzać użytkowników za dzielenie… Czytaj dalej »
Biblioteka Uniwersytecka we Wrocławiu udostępniła w internecie unikatowe zbiory
2015-01-30, 14:56Ponad 400 tys. plików, obrazujących 3 tysiące obiektów, w tym 1100 średniowiecznych rękopisów, udostępniła w internecie Biblioteka Uniwersytecka. To efekt projektu 'Dziedzictwo Regionu i Europy', który polega na dygitalizacji najcenniejszych… Czytaj dalej »