Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
Polskie gry „This War of Mine” oraz "The Vanishing of Ethan Carter" („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych produkcji. Laureatów poznamy na początku marca.
„This War of Mine” spółki 11 Bit Studios zakwalifikowała się do finału IGF 2015 w dwóch kategoriach: Seumas McNally Grand Prize (nagroda główna) oraz Excellence in Narrative (najlepsza fabuła). Oprócz „TWoM” w konkursie bierze udział jeszcze jedna gra niezależna polskiej produkcji firmy The Astronauts: „Zaginięcie Ethana Cartera”, nominowane w trzech i biorące udział w finałach w jednej kategorii – Excellence in Audio (najlepsza oprawa dźwiękowa).
„This War of Mine” otrzymała ponadto nowe wyróżnienia: serwis Game Informer! ogłosił ją najlepszą grą symulacyjną (Best Simulation Game of 2014), a Fundacja AbleGamers uhonorowała „TWoM” tytułem najpopularniejszej gry niezależnej roku (The 2014 AbleGamers Accessible Mainstream Indie Game of the Year).
Produkcja 11 Bit Studios znalazła się także w pierwszej trójce najlepszych gier minionego roku wg magazynu „Time”. „This War of Mine” wyprzedziła w rankingu m.in.: „Valiant Hearts: The Great War” (grę, która ubiegła ją wcześniej do The Game Award 2014 w kategorii Games for Change), a także inne kasowe, powszechnie nagradzane tytuły, jak „Middle-earth: Shadow of Mordor”, „Hearthstone: Heroes of Warcraft” czy „Dragon Age: Inquisition”. „TWoM” znalazła się w tyle jedynie za grą grozy „Alien: Isolation” i przebojową fikcją interaktywną „80 Days”.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego, notowana na New Connect. Od premiery „This War of Mine” w połowie listopada 2014 roku wartość akcji spółki poszybowała od ok. 9 zł za pakiet akcji sprzed premiery gry do aktualnego poziomu ponad 60 zł za pakiet, z rekordowym wskazaniem 75 zł za pakiet pod koniec grudnia ubiegłego roku. „TWoM” to największy przełom w dotychczasowej działalności firmy. Gra ma za sobą dotychczas dwie znaczące aktualizacje rozszerzające podstawową zawartość. Twórcy ogłosili także prace nad wersją na tablety.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała wytwórnia gier niezależnych. „Zaginięcie Ethana Cartera” jest pierwszą grą studia. Jego założyciele pod szyldem People Can Fly wydali wcześniej gry: „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”. „Ethan Carter” od premiery we wrześniu 2014 roku zbiera bardzo pozytywne recenzje w prasie branżowej. Tylko w pierwszym miesiącu gra w cenie 15-19 EUR sprzedała się w 60 tys. kopii. Gra w wersji na PC ma za sobą pięć aktualizacji, spółka planuje także opracowanie wersji na konsole.
Zarówno „This War of Mine”, jak i „Zaginięcie Ethana Cartera” są dostępne w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem popularnych platform Steam i GOG.com. „TWoM” można ponadto nabyć za pośrednictwem Mac App Store oraz – wyłącznie w Polsce – w wersji pudełkowej. Obok kolejnych kasowych odsłon „Wiedźmina” CD Projekt RED, sukces komercyjny i krytyczny obu gier niezależnych przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności polskich producentów gier na świecie. (PAP)
Zobacz także
Szef Tesli: przyszłość motoryzacji należy do autonomicznych samochodów
2015-03-19, 18:40Szef Tesli Elon Musk uważa, że przyszłość motoryzacji należy do samochodów autonomicznych, a za około 20 lat ludzie mogą otrzymać zakaz prowadzenia pojazdów poruszających się po drogach. W jego ocenie człowiek stanowi za duże… Czytaj dalej »
Eksperci: internet rzeczy to duża szansa, ale niesie pewne zagrożenia
2015-03-19, 14:59Internet rzeczy, oprócz wielu udogodnień w życiu codziennym czy przemyśle, niesie za sobą pewne zagrożenia - przekonywali uczestnicy konferencji Cisco Forum w Zakopanem. Czytaj dalej »
Bieg przez pustynię, fizyka w kuchni i pomoc trzmielom - na TEDx w Warszawie
2015-03-18, 17:14Czego może nauczyć maraton przez pustynię? Czy człowiek z tabletem jest prawdziwie kreatywny? Jak w zwykłej kuchni obudzić w sobie fizyka? - to niektóre z tematów środowej konferencji TEDx, zorganizowanej w Warszawie pod hasłem 'The… Czytaj dalej »
Oculus Rift jednak nie w tym roku?
2015-03-18, 10:14Technologia rzeczywistości wirtualnej znalazła się w centrum zainteresowania liderów branży komputerowej. Tymczasem data premiery komercyjnej wersji gogli do wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift może ulec opóźnieniu - wynika z wypowiedzi… Czytaj dalej »
Powstanie Polska Platforma Innowacyjnej Neuromedycyny "InnoNeuroMed"
2015-03-17, 18:30Przedstawiciele najważniejszych polskich placówek naukowych oraz firm farmaceutycznych podpisali we wtorek umowę dotyczącą utworzenia Polskiej Platformy Innowacyjnej Neuromedycyny 'InnoNeuroMed'. Dzięki niej mogą powstać nowe leki… Czytaj dalej »