Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
Polskie gry „This War of Mine” oraz "The Vanishing of Ethan Carter" („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych produkcji. Laureatów poznamy na początku marca.
„This War of Mine” spółki 11 Bit Studios zakwalifikowała się do finału IGF 2015 w dwóch kategoriach: Seumas McNally Grand Prize (nagroda główna) oraz Excellence in Narrative (najlepsza fabuła). Oprócz „TWoM” w konkursie bierze udział jeszcze jedna gra niezależna polskiej produkcji firmy The Astronauts: „Zaginięcie Ethana Cartera”, nominowane w trzech i biorące udział w finałach w jednej kategorii – Excellence in Audio (najlepsza oprawa dźwiękowa).
„This War of Mine” otrzymała ponadto nowe wyróżnienia: serwis Game Informer! ogłosił ją najlepszą grą symulacyjną (Best Simulation Game of 2014), a Fundacja AbleGamers uhonorowała „TWoM” tytułem najpopularniejszej gry niezależnej roku (The 2014 AbleGamers Accessible Mainstream Indie Game of the Year).
Produkcja 11 Bit Studios znalazła się także w pierwszej trójce najlepszych gier minionego roku wg magazynu „Time”. „This War of Mine” wyprzedziła w rankingu m.in.: „Valiant Hearts: The Great War” (grę, która ubiegła ją wcześniej do The Game Award 2014 w kategorii Games for Change), a także inne kasowe, powszechnie nagradzane tytuły, jak „Middle-earth: Shadow of Mordor”, „Hearthstone: Heroes of Warcraft” czy „Dragon Age: Inquisition”. „TWoM” znalazła się w tyle jedynie za grą grozy „Alien: Isolation” i przebojową fikcją interaktywną „80 Days”.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego, notowana na New Connect. Od premiery „This War of Mine” w połowie listopada 2014 roku wartość akcji spółki poszybowała od ok. 9 zł za pakiet akcji sprzed premiery gry do aktualnego poziomu ponad 60 zł za pakiet, z rekordowym wskazaniem 75 zł za pakiet pod koniec grudnia ubiegłego roku. „TWoM” to największy przełom w dotychczasowej działalności firmy. Gra ma za sobą dotychczas dwie znaczące aktualizacje rozszerzające podstawową zawartość. Twórcy ogłosili także prace nad wersją na tablety.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała wytwórnia gier niezależnych. „Zaginięcie Ethana Cartera” jest pierwszą grą studia. Jego założyciele pod szyldem People Can Fly wydali wcześniej gry: „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”. „Ethan Carter” od premiery we wrześniu 2014 roku zbiera bardzo pozytywne recenzje w prasie branżowej. Tylko w pierwszym miesiącu gra w cenie 15-19 EUR sprzedała się w 60 tys. kopii. Gra w wersji na PC ma za sobą pięć aktualizacji, spółka planuje także opracowanie wersji na konsole.
Zarówno „This War of Mine”, jak i „Zaginięcie Ethana Cartera” są dostępne w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem popularnych platform Steam i GOG.com. „TWoM” można ponadto nabyć za pośrednictwem Mac App Store oraz – wyłącznie w Polsce – w wersji pudełkowej. Obok kolejnych kasowych odsłon „Wiedźmina” CD Projekt RED, sukces komercyjny i krytyczny obu gier niezależnych przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności polskich producentów gier na świecie. (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »