Polska gra „This War of Mine” - sukces finansowy na światowym rynku
Nowa polska gra komputerowa „This War of Mine” podbija rynek. Rozeszła się już wśród graczy w niemal 100 krajach świata i od kilku tygodni utrzymuje się w czołówce na listach najlepiej ocenianych gier. Najwięcej fanów zyskała w Stanach Zjednoczonych.
„This War of Mine” jest nową niezależną produkcją polską. Pojawiła się na rynku w połowie listopada i – jak podaje producent – już po dwóch dniach zwróciły się koszty jej wytworzenia.
W odróżnieniu od wysokobudżetowych, głównonurtowych gier o tematyce militarnej (jak seria „Call of Duty”) „TWoM” przedstawia wojnę z perspektywy grupki cywilów starających się o przetrwanie w oblężonym mieście. Wymaga to od zarządzającego nimi gracza podejmowania trudnych wyborów i radzenia sobie z niedostatkami żywności, leków i innych materiałów, a także stale obecnymi zagrożeniami, takimi jak ukrywający się wśród zgliszczy snajperzy, wrogo nastawieni szabrownicy czy podupadające zdrowie fizyczne i psychiczne ocalałych. Jak podawał producent, inspiracją do opracowania gry były wydarzenia w Sarajewie w 1992 roku.
Gra dostępna jest w ośmiu wersjach językowych, m.in.: polskiej, rosyjskiej, niemieckiej i hiszpańskiej, przy czym pełna ścieżka dźwiękowa dostępna jest wyłącznie w języku angielskim. Dzięki w przeważającej mierze pozytywnym recenzjom użytkowników (96 proc. z ponad 3500 recenzji) gra znalazła się też na czele listy najwyżej ocenianych i na 12. miejscu na liście bestsellerów w usłudze Steam, tuż za „Call of Duty: Advanced Warfare”.
Ze średnią ocen w recenzjach na poziomie 82 proc. i średnią oceną użytkowników 8,3/10, „This War of Mine” utrzymuje się na listach najwyżej notowanych gier branżowego Metacritic.com. „TWoM” była także nominowana do The Game Awards 2014 w kategorii Games for Change, jednak jurorzy zamiast niej wybrali osadzoną w realiach I wojny światowej produkcję studia Ubisoft: „Valiant Hearts: The Great War”.
Jak wynika z danych udostępnionych na oficjalnej stronie gry na Facebooku, koszty produkcji „TWoM” – nigdy niepodane do publicznej wiadomości – zwróciły się w ciągu dwóch dni od jej premiery 14 listopada 2014. Grę zakupili gracze z 92 krajów świata, przy czym największą grupę (1/3 wszystkich nabywców) stanowią mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. W Europie najwyższe wyniki sprzedaży „TWoM” zarejestrowano w Rosji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Przeciętny wiek graczy mieści się w przedziale od 25 do 34 lat.
Dotychczas gra działa z systemami operacyjnymi Windows, Mac OS X i Linux, jednak w 2015 roku ma się ukazać także wersja na tablety. Dzięki początkowemu sukcesowi wersji elektronicznej rozpowszechnianej poprzez usługę Steam 5 grudnia do sprzedaży w Polsce trafiła także dwujęzyczna (polska i angielska) wersja pudełkowa.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego. Zgodnie z raportem firmy za 3. kwartał 2014 roku, „TWoM” to najważniejsza tegoroczna premiera studia. Największym dotychczasowym sukcesem 11 Bit Studios była seria gier „Anomaly”. (PAP)
Zobacz także
Ekspertka: rozmawiajmy z dziećmi o prywatności w sieci
2014-10-26, 10:32Rodzice powinni rozmawiać z dziećmi o prywatności w sieci; przesyłanie swoich intymnych zdjęć obcym osobom może nieść wiele przykrych konsekwencji - od niewybrednych komentarzy, przez szantaże, po problemy w życiu dorosłym - alarmuje… Czytaj dalej »
Ekspertka: wzrosła liczba zgłoszeń o nielegalnych treściach w sieci
2014-10-26, 10:32Do końca września br. do zespołu dyżurnet.pl, do którego można zgłaszać nielegalne treści w internecie, trafiło o ponad tysiąc zgłoszeń więcej niż w całym 2013 r. Coraz więcej z nich dotyczy tzw. sekstingu. Zdaniem eksperta… Czytaj dalej »
Ponad 900 tys. dolarów na jeden z pierwszych komputerów Apple 1
2014-10-23, 08:30Za rekordową sumę 905 tysięcy dolarów sprzedano w środę na aukcji w Nowym Jorku jeden z pierwszych komputerów osobistych Apple 1 - poinformował dom aukcyjny Bonhams. Czytaj dalej »
Branża energetyczna celem szpiegostwa cybernetycznego
2014-10-19, 11:08Doniesienia o ataku hakerów na polską firmę energetyczną świadczą, że cyberprzestępców interesują informacje na temat naszego rynku energetycznego. Tego typu działania mają cechy szpiegostwa cybernetycznego - uważa ekspert ds… Czytaj dalej »
Do końca 2015 r. budowa tysięcy km sieci szerokopasmowego internetu
2014-10-19, 11:06W Polsce powstaje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów sieci szerokopasmowych, zapewniających dostęp do szybkiego internetu. Inwestycje wspierane miliardem euro z funduszy UE na lata 2007-2013 mają zakończyć się do końca 2015 r., realizują… Czytaj dalej »