Polska gra „This War of Mine” - sukces finansowy na światowym rynku
Nowa polska gra komputerowa „This War of Mine” podbija rynek. Rozeszła się już wśród graczy w niemal 100 krajach świata i od kilku tygodni utrzymuje się w czołówce na listach najlepiej ocenianych gier. Najwięcej fanów zyskała w Stanach Zjednoczonych.
„This War of Mine” jest nową niezależną produkcją polską. Pojawiła się na rynku w połowie listopada i – jak podaje producent – już po dwóch dniach zwróciły się koszty jej wytworzenia.
W odróżnieniu od wysokobudżetowych, głównonurtowych gier o tematyce militarnej (jak seria „Call of Duty”) „TWoM” przedstawia wojnę z perspektywy grupki cywilów starających się o przetrwanie w oblężonym mieście. Wymaga to od zarządzającego nimi gracza podejmowania trudnych wyborów i radzenia sobie z niedostatkami żywności, leków i innych materiałów, a także stale obecnymi zagrożeniami, takimi jak ukrywający się wśród zgliszczy snajperzy, wrogo nastawieni szabrownicy czy podupadające zdrowie fizyczne i psychiczne ocalałych. Jak podawał producent, inspiracją do opracowania gry były wydarzenia w Sarajewie w 1992 roku.
Gra dostępna jest w ośmiu wersjach językowych, m.in.: polskiej, rosyjskiej, niemieckiej i hiszpańskiej, przy czym pełna ścieżka dźwiękowa dostępna jest wyłącznie w języku angielskim. Dzięki w przeważającej mierze pozytywnym recenzjom użytkowników (96 proc. z ponad 3500 recenzji) gra znalazła się też na czele listy najwyżej ocenianych i na 12. miejscu na liście bestsellerów w usłudze Steam, tuż za „Call of Duty: Advanced Warfare”.
Ze średnią ocen w recenzjach na poziomie 82 proc. i średnią oceną użytkowników 8,3/10, „This War of Mine” utrzymuje się na listach najwyżej notowanych gier branżowego Metacritic.com. „TWoM” była także nominowana do The Game Awards 2014 w kategorii Games for Change, jednak jurorzy zamiast niej wybrali osadzoną w realiach I wojny światowej produkcję studia Ubisoft: „Valiant Hearts: The Great War”.
Jak wynika z danych udostępnionych na oficjalnej stronie gry na Facebooku, koszty produkcji „TWoM” – nigdy niepodane do publicznej wiadomości – zwróciły się w ciągu dwóch dni od jej premiery 14 listopada 2014. Grę zakupili gracze z 92 krajów świata, przy czym największą grupę (1/3 wszystkich nabywców) stanowią mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. W Europie najwyższe wyniki sprzedaży „TWoM” zarejestrowano w Rosji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Przeciętny wiek graczy mieści się w przedziale od 25 do 34 lat.
Dotychczas gra działa z systemami operacyjnymi Windows, Mac OS X i Linux, jednak w 2015 roku ma się ukazać także wersja na tablety. Dzięki początkowemu sukcesowi wersji elektronicznej rozpowszechnianej poprzez usługę Steam 5 grudnia do sprzedaży w Polsce trafiła także dwujęzyczna (polska i angielska) wersja pudełkowa.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego. Zgodnie z raportem firmy za 3. kwartał 2014 roku, „TWoM” to najważniejsza tegoroczna premiera studia. Największym dotychczasowym sukcesem 11 Bit Studios była seria gier „Anomaly”. (PAP)
Zobacz także
Udany start rakiety firmy SpaceX z dwoma satelitami komunikacyjnymi
2015-03-02, 10:49Rakieta nośna Falcon 9 amerykańskiej prywatnej firmy SpaceX z powodzeniem wystartowała w niedzielę wieczorem z przylądka Canaveral z dwoma satelitami komunikacyjnymi. To trzeci start realizowany przez to przedsiębiorstwo w ciągu mniej… Czytaj dalej »
ARiMR uruchomi nową aplikacje do wysyłania wniosków przez internet
2015-03-01, 13:1115 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchomi nową aplikację internetową 'e-wniosek' służącą do ubiegania się o płatności obszarowe; Agencja liczy, że z internetowej procedury skorzysta więcej rolników niż… Czytaj dalej »
Młodzi ludzie lekceważą kwestie prywatności w sieci
2015-02-28, 11:54Gdy dziecko wchodzi w świat internetowych społeczności, należy porozmawiać z nim o prywatności - radzą eksperci. Sami jednak przyznają, że młodzi często lekceważą kwestie prywatności w sieci; mają poczucie, że giną w tłumie… Czytaj dalej »
W Płocku ma powstać laboratorium innowacji technicznych i energii odnawialnej
2015-02-28, 10:42Filia Politechniki Warszawskiej w Płocku (Mazowieckie) planuje wybudowanie do 2020 r. za ok. 25 mln zł Centralnego Laboratorium Innowacji Technicznych i Energii Odnawialnej (CLITiEO). Dzięki tej placówce uczelnia chce rozszerzyć profil… Czytaj dalej »
ZAiKS ws. objęcia smartfonów i tabletów opłatą reprograficzną
2015-02-27, 15:52Stowarzyszenie Autorów ZAiKS uważa, że objęcie smartfonów i tabletów opłatą reprograficzną jest niezbędne w dobie rozwoju technologii. W ostatnich latach ceny smartfonów na świecie spadły, mimo iż w większości państw są one… Czytaj dalej »