Polska gra „This War of Mine” - sukces finansowy na światowym rynku
Nowa polska gra komputerowa „This War of Mine” podbija rynek. Rozeszła się już wśród graczy w niemal 100 krajach świata i od kilku tygodni utrzymuje się w czołówce na listach najlepiej ocenianych gier. Najwięcej fanów zyskała w Stanach Zjednoczonych.
„This War of Mine” jest nową niezależną produkcją polską. Pojawiła się na rynku w połowie listopada i – jak podaje producent – już po dwóch dniach zwróciły się koszty jej wytworzenia.
W odróżnieniu od wysokobudżetowych, głównonurtowych gier o tematyce militarnej (jak seria „Call of Duty”) „TWoM” przedstawia wojnę z perspektywy grupki cywilów starających się o przetrwanie w oblężonym mieście. Wymaga to od zarządzającego nimi gracza podejmowania trudnych wyborów i radzenia sobie z niedostatkami żywności, leków i innych materiałów, a także stale obecnymi zagrożeniami, takimi jak ukrywający się wśród zgliszczy snajperzy, wrogo nastawieni szabrownicy czy podupadające zdrowie fizyczne i psychiczne ocalałych. Jak podawał producent, inspiracją do opracowania gry były wydarzenia w Sarajewie w 1992 roku.
Gra dostępna jest w ośmiu wersjach językowych, m.in.: polskiej, rosyjskiej, niemieckiej i hiszpańskiej, przy czym pełna ścieżka dźwiękowa dostępna jest wyłącznie w języku angielskim. Dzięki w przeważającej mierze pozytywnym recenzjom użytkowników (96 proc. z ponad 3500 recenzji) gra znalazła się też na czele listy najwyżej ocenianych i na 12. miejscu na liście bestsellerów w usłudze Steam, tuż za „Call of Duty: Advanced Warfare”.
Ze średnią ocen w recenzjach na poziomie 82 proc. i średnią oceną użytkowników 8,3/10, „This War of Mine” utrzymuje się na listach najwyżej notowanych gier branżowego Metacritic.com. „TWoM” była także nominowana do The Game Awards 2014 w kategorii Games for Change, jednak jurorzy zamiast niej wybrali osadzoną w realiach I wojny światowej produkcję studia Ubisoft: „Valiant Hearts: The Great War”.
Jak wynika z danych udostępnionych na oficjalnej stronie gry na Facebooku, koszty produkcji „TWoM” – nigdy niepodane do publicznej wiadomości – zwróciły się w ciągu dwóch dni od jej premiery 14 listopada 2014. Grę zakupili gracze z 92 krajów świata, przy czym największą grupę (1/3 wszystkich nabywców) stanowią mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. W Europie najwyższe wyniki sprzedaży „TWoM” zarejestrowano w Rosji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Przeciętny wiek graczy mieści się w przedziale od 25 do 34 lat.
Dotychczas gra działa z systemami operacyjnymi Windows, Mac OS X i Linux, jednak w 2015 roku ma się ukazać także wersja na tablety. Dzięki początkowemu sukcesowi wersji elektronicznej rozpowszechnianej poprzez usługę Steam 5 grudnia do sprzedaży w Polsce trafiła także dwujęzyczna (polska i angielska) wersja pudełkowa.
11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego. Zgodnie z raportem firmy za 3. kwartał 2014 roku, „TWoM” to najważniejsza tegoroczna premiera studia. Największym dotychczasowym sukcesem 11 Bit Studios była seria gier „Anomaly”. (PAP)
Zobacz także

Marsjański łazik z UTP zmierzy się z konkurentami z całej Europy
2015-08-13, 13:52Studenci Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy wystartują w największych w Europie zawodach konstruktorów łazików marsjańskich. Stworzone przez młodych ludzi roboty będą musiały wykonać 5 zadań w terenie, a oceniać… Czytaj dalej »
ESA podpisała umowę ws. opracowania nowego modelu rakiety Ariane
2015-08-12, 17:24Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) zawarła w środę w Paryżu umowę z producentem rakiet Airbus Safran Launchers (ASL) w sprawie opracowania nowej kosmicznej rakiety nośnej Ariane 6, co będzie kosztować 2,4 mld euro. Czytaj dalej »

Ze środy na czwartek noc "spadających gwiazd"
2015-08-12, 08:17Maksimum roju Perseidów, czyli nawet 100 spadających gwiazd na godzinę, czeka miłośników astronomii w nocy ze środy na czwartek. Obserwacje tych meteorów będą odbywały się w wielu miejscach w Polsce, a największe w warszawskim… Czytaj dalej »
CBOS: Rodzice boją się o nowe znajomości dzieci w sieci
2015-08-11, 16:16Rodzice i dziadkowie obawiają się niebezpiecznych kontaktów i znajomości, które dzieci mogą nawiązać za pośrednictwem internetu. Najbardziej boją się zagrożeń o charakterze seksualnym, przede wszystkim pedofilii - wynika z sondażu… Czytaj dalej »
W nocy ze środy na czwartek zobaczymy najwięcej "spadających gwiazd"
2015-08-09, 13:29Nawet 100 'spadających gwiazd' na godzinę będzie można zobaczyć w nocy 12 na 13 sierpnia. Miłośników astronomii czeka wtedy maksimum roju Perseidów. Wspólne obserwacje będą odbywały się w wielu miejscach w Polsce, a największe… Czytaj dalej »