"Rzeczpospolita": Polskie firmy w e-zaścianku
Mimo boomu na serwisy społecznościowe tylko co szósta firma w Polsce korzysta z takich sposobów komunikacji, informuje "Rzeczpospolita".
Trudno obecnie trafić do sklepu zagranicznej firmy, w którym nie zachęcałaby ona do wejścia na profil na takich serwisach jak Facebook, Instagram czy Twitter. W przypadku polskich firm postęp kończy się niestety co najwyżej na uruchomieniu strony www. A i ją nie wszystkie mają.
Dane Eurostatu pokazują, że jedynie 66 proc. firm w naszym kraju zdecydowało się na taką inwestycję. To wynik znacznie poniżej europejskiej średniej, wynoszącej 73 proc. A w przypadku mediów społecznościowych jest o wiele gorzej. Korzysta z nich zaledwie 16 proc. polskich przedsiębiorstw. To trzeci od końca wynik w UE. Niżej są tylko Łotwa z wynikiem 13 proc. oraz Czechy (15 proc.).
Tymczasem według badań firmy doradczej Boston Consulting Group skuteczne wykorzystanie marketingu internetowego może się przełożyć na nawet 10-procentowy wzrost wartości marki.
Więcej: http://www.rp.pl (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »