Przemoc w grach może „zwiększać moralną wrażliwość”
Nienawiść czy przemoc w grach komputerowych mogą zwiększać moralną wrażliwość u grających. Do takich zaskakujących wniosków doszedł amerykański ekspert, który badał poczucie winy u wielbicieli gier.
Wielu młodych ludzi jest przekonanych, że gra typu dobra strzelanka, nie jest zła. Ale ich rodzice i opiekunowie często martwią się, że na przykład przemoc wirtualna może przełożyć się na przemoc w rzeczywistości.
Dr Matthew Grizzard z Uniwersytetu w Buffalo jest innego zdania. W jego eksperymencie wzięło udział 185 ochotników, którzy odgrywali wirtualne role strzelających terrorystów, albo żołnierzy ONZ. Potem testowani wypełniali specjalne kwestionariusze.
Okazało się, że ich okrucieństwo, brak współczucia czy odbieranie praw innym wzbudziło poczucie winy. To z kolei zwiększyło ich wrażliwość na te nakazy moralne, które sami wcześniej łamali. Publikację zamieszcza pismo „Cyberpsychology, Behavior and Social Networking”. (IAR)
Zobacz także
Zatrzymania ws. ataku cybernetycznego na dostawcę internetu
2015-10-31, 09:01Brytyjska policja podała w piątek o zatrzymaniu w Londynie drugiego nastolatka podejrzewanego o atak cybernetyczny na dostawcę szerokopasmowego internetu TalkTalk. Na początku tygodnia w Irlandii Płn. aresztowano 15-latka podejrzewanego… Czytaj dalej »
GUS: ponad trzy czwarte gospodarstw domowych ma dostęp do internetu
2015-10-31, 08:58W 2015 r. w 77,9 proc. gospodarstw domowych był przynajmniej jeden komputer. Dostęp do internetu w 2015 r. miało 75,8 proc. gospodarstw domowych, w tym 71 proc. do internetu szerokopasmowego - podał we wtorek Główny Urząd Statystyc… Czytaj dalej »
Chińskie fabryki zastępują robotników robotami
2015-10-31, 08:54Na zagranicznych rynkach słabnie popyt na chińskie towary, m.in. w związku z rosnącymi kosztami produkcji. Miasto Dongguan, gdzie powstaje 18 proc. sprzedawanych na świecie smartfonów, znalazło rozwiązanie: zastąpić pracowników… Czytaj dalej »
TNS Polska: co trzeci Polak korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu
2015-10-29, 15:54Co trzeci Polak (36 proc.) korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu a 90 proc. z tych osób nie planuje w najbliższych miesiącach podjąć próby skorzystania z sieci - wynika z badania TNS Polska 'Wykluczeni Cyfrowo'. Czytaj dalej »

„Straszny Młyn 2” - naukowe Halloween w toruńskim Młynie Wiedzy
2015-10-28, 12:24W Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu straszy. Ale naukowo... i będzie to strach bardzo inspirujący. W Strasznym Młynie zaginęła mumia, będzie trzeba więc przejść przez laboratorium strachu i przeprowadzić śledztwo w … Czytaj dalej »