Nowe warsztaty i ścieżki edukacyjne w Młynie Wiedzy
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu udostępni od wtorku pierwsze w regionie kujawsko-pomorskim ścieżki tematyczne na wystawach optycznych. Dla zorganizowanych grup uczniów przygotowano nową ofertę warsztatów.
Centrum przygotowało dla uczniów specjalne ścieżki tematyczne na wystawie "Barwy ze Słońca" i "Kalejdoskop - przewrotne oko". Sposób zwiedzania ekspozycji, m.in. z wykorzystaniem filmów, prezentacji czy zadań do wykonania jest przygotowany w postaci ścieżek edukacyjnych dopasowanych do różnych poziomów edukacyjnych i umożliwia uczniom zdobycie dodatkowych umiejętności.
"Są to w pełni interaktywne ekspozycje składające się z 30 stanowisk każda, prezentujących fascynujące zjawiska ze świata optyki. Stanowiska wystawy zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o tym, aby zwiedzający mógł samodzielnie odkrywać różne aspekty prezentowanych zjawisk" - poinformował Marcin Centkowski z Młyna Wiedzy.
Jak zaznaczył Centkowski, każde ze stanowisk jest wyposażone w krótki film instruktażowy oraz opis wyjaśniający obserwowane w nim efekty.
Od wtorku Młyn Wiedzy wprowadzi do swojej oferty nowe warsztaty dla szkół. Centrum nauki przygotowało cztery propozycje dla uczniów szkół wszystkich poziomów nauczania.
"Uczniowie z klas 1-3 szkoły podstawowej mogą poznać techniki wyrobu oraz zdobienia mydełek na warsztatach +Mydlane królestwo+. Na warsztatach +Elektromagnetyczny majsterkowicz+ uczniowie poznają z kolei budowę i działanie elektromagnesu oraz dowiedzą się, gdzie się go stosuje w przemyśle i nauce" - dodał Centkowski.
Na zajęciach "Wiem, co jem", dla uczniów klas 4-6, uczestnicy poznają bliżej pojęcia witamin, cukrów, białek i tłuszczów, dowiedzą się dlaczego warto jeść owoce i warzywa. Dzieci eksperymentując samodzielnie przekonają się w jakich produktach spożywczych znajduje się witamina C, w jakich skrobia lub tłuszcze.
Uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych Centrum zaprasza na warsztaty "Lampa Alladyna". Na zajęciach uczniowie zbudują ekologiczne lampy zasilane prądem, ale bez użycia baterii, skonstruują lampki zasilane prostą prądnicą, samodzielnie je ozdobią, a przy okazji zapoznają się z zasadą ich działania.
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, którego zadaniem jest popularyzowanie nauki przez zabawę, pokazy i doświadczenia, działa w Toruniu od listopada. Młyn Wiedzy mieści się w budynkach dawnych Młynów Rychtera z przełomu XIX i XX w, gdzie na powierzchni 5 tys. mkw. na sześciu kondygnacjach znajdują się sale wystawiennicze i pracownie naukowe.
Główną atrakcją centrum jest wahadło Foucaulta, pozwalające obserwować zjawisko obrotu Ziemi wokół własnej osi. Jest to najdłuższe w Polsce wahadło zamontowane na stałe i ciągle działające. (PAP)
Zobacz także

CERT: wirus podmieniający numery kont bankowych wciąż groźny
2014-07-02, 16:34Wirus VBKlip, który podmienia numery kont bankowych, w efekcie czego przelewy zamiast do adresatów trafiają do cyberprzestępców, jest wciąż groźny - informuje CERT Polska. Czytaj dalej »
Cybernetyczny atak na firmy energetyczne, ślady prowadzą do Rosji
2014-07-01, 16:46Systemy kontrolne setek europejskich i amerykańskich firm z branży energetycznej zostały zaatakowane z użyciem nowoczesnej broni cybernetycznej przez hakerów, najprawdopodobniej powiązanych z Rosją - informuje 'Financial Times'. Czytaj dalej »
Pierwsze "górnicze czarne skrzynki" w pięciu kopalniach
2014-06-30, 17:25W pięciu kopalniach zainstalowano tzw. górnicze czarne skrzynki - urządzenia dostarczające informacji o podziemnych zagrożeniach i warunkach klimatycznych. Działając niezależnie od kopalnianych przyrządów mają m.in. ukrócić proceder… Czytaj dalej »

Test marsjańskiego statku nad Hawajami [wideo]
2014-06-29, 13:13Potocznie mówiono, że to latający talerz. Tak naprawdę był to nowoczesny statek NASA, który testował technologie niezbędne do dalszego podboju Marsa i dostarczania na tę planetę sprzętu lądującego na spadochronach. Czytaj dalej »
Przemoc w grach może „zwiększać moralną wrażliwość”
2014-06-29, 13:11Nienawiść czy przemoc w grach komputerowych mogą zwiększać moralną wrażliwość u grających. Do takich zaskakujących wniosków doszedł amerykański ekspert, który badał poczucie winy u wielbicieli gier. Czytaj dalej »