Nowe warsztaty i ścieżki edukacyjne w Młynie Wiedzy
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu udostępni od wtorku pierwsze w regionie kujawsko-pomorskim ścieżki tematyczne na wystawach optycznych. Dla zorganizowanych grup uczniów przygotowano nową ofertę warsztatów.
Centrum przygotowało dla uczniów specjalne ścieżki tematyczne na wystawie "Barwy ze Słońca" i "Kalejdoskop - przewrotne oko". Sposób zwiedzania ekspozycji, m.in. z wykorzystaniem filmów, prezentacji czy zadań do wykonania jest przygotowany w postaci ścieżek edukacyjnych dopasowanych do różnych poziomów edukacyjnych i umożliwia uczniom zdobycie dodatkowych umiejętności.
"Są to w pełni interaktywne ekspozycje składające się z 30 stanowisk każda, prezentujących fascynujące zjawiska ze świata optyki. Stanowiska wystawy zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o tym, aby zwiedzający mógł samodzielnie odkrywać różne aspekty prezentowanych zjawisk" - poinformował Marcin Centkowski z Młyna Wiedzy.
Jak zaznaczył Centkowski, każde ze stanowisk jest wyposażone w krótki film instruktażowy oraz opis wyjaśniający obserwowane w nim efekty.
Od wtorku Młyn Wiedzy wprowadzi do swojej oferty nowe warsztaty dla szkół. Centrum nauki przygotowało cztery propozycje dla uczniów szkół wszystkich poziomów nauczania.
"Uczniowie z klas 1-3 szkoły podstawowej mogą poznać techniki wyrobu oraz zdobienia mydełek na warsztatach +Mydlane królestwo+. Na warsztatach +Elektromagnetyczny majsterkowicz+ uczniowie poznają z kolei budowę i działanie elektromagnesu oraz dowiedzą się, gdzie się go stosuje w przemyśle i nauce" - dodał Centkowski.
Na zajęciach "Wiem, co jem", dla uczniów klas 4-6, uczestnicy poznają bliżej pojęcia witamin, cukrów, białek i tłuszczów, dowiedzą się dlaczego warto jeść owoce i warzywa. Dzieci eksperymentując samodzielnie przekonają się w jakich produktach spożywczych znajduje się witamina C, w jakich skrobia lub tłuszcze.
Uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych Centrum zaprasza na warsztaty "Lampa Alladyna". Na zajęciach uczniowie zbudują ekologiczne lampy zasilane prądem, ale bez użycia baterii, skonstruują lampki zasilane prostą prądnicą, samodzielnie je ozdobią, a przy okazji zapoznają się z zasadą ich działania.
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, którego zadaniem jest popularyzowanie nauki przez zabawę, pokazy i doświadczenia, działa w Toruniu od listopada. Młyn Wiedzy mieści się w budynkach dawnych Młynów Rychtera z przełomu XIX i XX w, gdzie na powierzchni 5 tys. mkw. na sześciu kondygnacjach znajdują się sale wystawiennicze i pracownie naukowe.
Główną atrakcją centrum jest wahadło Foucaulta, pozwalające obserwować zjawisko obrotu Ziemi wokół własnej osi. Jest to najdłuższe w Polsce wahadło zamontowane na stałe i ciągle działające. (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »