„Przykład idzie z góry”. Pedagodzy nagrodzeni za rozwijanie pasji wśród swoich podopiecznych
Dobry nauczyciel może odmienić życie młodego człowieka. Takich pedagogów – z pasją i chęcią rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży nagrodziło ponownie Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku w kolejnej edycji konkursu "Odkrywamy talenty".
– Konkurs „Odkrywamy Talenty” jest poświęcony przede wszystkim tym szkołom i nauczycielom, którzy zechcą zainteresować się tym, aby w swoich uczniach odkrywać to, co najważniejsze, czyli jakie mają pasje i zainteresowania – powiedziała Grażyna Truszyńska, dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku.
Warto zastanowić się nad tym, czy w szkole jest czas na szukanie i odkrywanie ukrytych talentów wśród uczniów. – Rzeczywiście zajęć mnóstwo, niemniej uważam, że przykład idzie zawsze z góry. Jeżeli nauczyciel potrafi zainspirować jakimś tematem, zagadnieniem, to uczniowie często sami chcą pogłębiać te treści. Tam, gdzie jest zachwyt, znajduje się inspiracja, a za nią chęć tworzenia czegoś własnego i właśnie w tym kierunku cały czas pracuję ze zdolnymi uczniami – podkreśliła Ewa Chabowska, nauczyciel Zespołu Szkół nr 2 w Rypinie.
Komisja konkursowa oceniła 36 prezentacji, które wpłynęły z terenu byłego województwa włocławskiego. Pierwsze miejsca w swoich kategoriach zajęli nauczyciele z przedszkola w Lubieniu Kujawskim, SP im. Marii Konopnickiej w Dobrzyniu nad Wisłą i Zespołu Szkół Katolickich im. Jana Długosza we Włocławku.
Podczas gali nagrodzeni zostali:
Kategoria przedszkola:
I miejsce: Katarzyna Stawicka, Przedszkole Samorządowe w Lubieniu Kujawskim
II miejsce: Patrycja Fornalczyk, Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. M. Kopernika w Zadusznikach
III miejsce: Katarzyna Hofman, Katolickie Publiczne Przedszkole w Zespole Szkół Katolickich im. J. Długosza we Włocławku
Kategoria szkoły podstawowe:
I miejsce: Łukasz Kołodziejski, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Dobrzyniu nad WisłąII miejsce: Urszula Łukomska, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Noblistów Polskich w Kruszynie
III miejsce: Rafał Ługowski, Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Karnkowie
I miejsce: Sławomira Lewandowska, Zespół Szkół Katolickich im. J. Długosza we Włocławku
II miejsce: Małgorzata Żarecka-Ziółkowska, Zespół Szkół Technicznych im. Ziemi Dobrzyńskiej w Lipnie
III miejsce: Ewa Chabowska, Zespół Szkół nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie
Zobacz także
Bydgoski respirator w testach wypada świetnie. Na razie pracuje bezawaryjnie
2022-03-23, 20:00Wyniki badań przedklinicznych bydgoskich respiratorów (CoViVENTIL UCM02) są obiecujące. Testy wykonywane są w Warszawie. Wkrótce urządzenia powinny uzyskać opinię, która pozwoli na dalsze procedury i kolejny krok zbliżający do… Czytaj dalej »
Neuronauka dla każdego. Tydzień Mózgu w Toruniu i w Bydgoszczy [program]
2022-03-14, 19:23Trening mózgu u osób starszych, dwujęzyczność, nerwice natręctw u dzieci i młodzieży - to niektóre zagadnienia, jakie będą poruszane w ramach rozpoczynającego się Tygodnia Mózgu w Toruniu i w Bydgoszczy. Czytaj dalej »
Brzozy usuwają z gleby cząstki mikroplastiku! Trzeba je sadzić wszędzie!
2022-02-23, 13:00Niemieccy naukowcy udowodnili, że długowieczne rośliny mogą gromadzić mikroplastik w swoich tkankach. Badacze podają przykład oczyszczającego środowisko drzewa - brzozy brodawkowatej. Podobne właściwości mają rośliny uprawne… Czytaj dalej »
Gigantyczny wybuch na Słońcu. Jego siła zrobiłaby wiele szkód na Ziemi [wideo]
2022-02-22, 07:26Sonda Solar Orbiter ESA dostarczyła obrazy największego słonecznego wybuchu zarejestrowanego na jednym ujęciu razem z całą tarczą gwiazdy. Oprócz niesamowitego widoku oznacza to okazję do ważnych badań. Czytaj dalej »
Jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość w firmie? Sprawdzą to w Bydgoszczy
2022-02-14, 09:30Trwa budowa nowoczesnego centrum badawczego firmy Kantata. Inwestycja realizowana jest na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. W Centrum prowadzone mają być między innymi badania nad technologiami VR (wirtualnej rze… Czytaj dalej »