Rozstrzygnięto IX edycję konkursu "Popularyzator Nauki"
Ks. prof. Michał Heller, prof. Ryszard Tadeusiewicz, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Polska Akademia Dzieci są wśród laureatów IX edycji konkursu "Popularyzator nauki". Nagrody wręczono w środę w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej.
W konkursie organizowanym od 2005 roku przez serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego nagradzani są wyróżniający się w popularyzacji wiedzy: naukowcy, instytucje naukowe i pozanaukowe, a także osoby spoza środowiska naukowego, dziennikarze i redakcje. Jury, pod kierownictwem prezesa Polskiej Akademii Nauk prof. Michała Kleibera zdecydowało, że laureatem nagrody specjalnej za całokształt działalności został ks. prof. Michał Heller z Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II i Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych w Krakowie.
Prof. Ryszard Tadeusiewicz z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zwyciężył w kategorii Naukowiec. W kategorii Instytucja Naukowa nagrodzono Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego w Warszawie. Stowarzyszenie Polska Akademia Dzieci otrzymało nagrodę w kategorii Instytucja Pozanaukowa. W kategorii Media najlepszy okazał się redaktor Bogdan Miś, a wśród Sponsorów Popularyzacji: Samsung Electronics Polska.
W tym roku jury zdecydowało o przyznaniu dwóch dodatkowych wyróżnień specjalnych. Otrzymali je: dr inż. Michał Krupiński z Instytutu Fizyki Jądrowej PAN w Krakowie oraz Danuta Bukowska z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Nagrodę redakcji serwisu Nauka w Polsce, przyznawaną m.in. za jakość przekazywanych informacji i pomoc w kontaktach z naukowcami, otrzymała Iwona Kieda z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie.
"Popularyzowanie nauki jest bardzo ważnym i trudnym zadaniem, często zresztą niedocenianym przez samych naukowców - powiedziała w wystąpieniu skierowanym do uczestników konkursu minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Lena Kolarska-Bobińska. - Dlatego tak bardzo trzeba doceniać tych naukowców, instytucje, media, które prowadzą i chcą prowadzić dialog ze społeczeństwem, chcą przekonywać społeczeństwo, że pieniądze, które wydaje się na naukę również im wszystkim służą, że nauka to jest coś pięknego, ciekawego, fascynującego".(PAP)
Zobacz także
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-03-26_1427369761.jpg)
Internet Wszechrzeczy szansą na rozwój Polski [wideo]
2015-03-26, 12:24Obecnie na świecie jest 12,5 miliarda urządzeń podłączonych do Internetu. Wydawałoby się, że jest to ogromna liczba. Okazuje się jednak, że stanowi to zaledwie 1 proc. Pozostałe 99 proc. fizycznego świata też ma być podłączone… Czytaj dalej »
![](public/info/2015/thumb_480_0/2015-03-26_1427373251.jpg)
Firma Polki z Londynu zaproszona do współpracy z Microsoft [wideo]
2015-03-26, 11:44Resist the usual - nie idź utartą ścieżką - to hasło przewodnie Natalii Talkowskiej, założycielki londyńskiego studia kreatywnego Natalka Design, specjalizującego się w graphic facilitation. Udowadnia ona, że innowacyjna forma… Czytaj dalej »
KE chce likwidować bariery na rynku cyfrowym
2015-03-25, 17:27KE przymierza się do usuwania barier na rynku cyfrowym w UE; chce ułatwić transgraniczny handel elektroniczny, uprościć zasady dotyczące podatku VAT oraz walczyć z internetowymi blokadami regionalnymi. W środę odbyła się pierwsza… Czytaj dalej »
Oprogramowanie Microsoftu znajdzie się na urządzeniach z Androidem
2015-03-24, 11:01Microsoft poinformował o podpisaniu umowy z 11 podmiotami oferującymi sprzęt elektroniczny z mobilnym systemem operacyjnym Android. Na mocy porozumienia ich urządzenia będą mieć fabrycznie zainstalowane programy pakietu Office i komunikator… Czytaj dalej »
Prezes Google'a zapowiada dalsze prace na inteligentnymi okularami
2015-03-24, 09:54Prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił w wywiadzie dla amerykańskiego dziennika 'Wall Street Journal', że koncern nie rezygnuje z projektu inteligentnych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż Google Glass… Czytaj dalej »