• Biedni strażacy patrzą na tęczę / Poor Firemen Staring at the Rainbow
Autorzy / Authors: Maciej Łubieński, Michał Walczak
Realizatorzy / Sound producers: Maciej Łubieński, Michał Walczak, Kajetan Strzelczyk
Czas trwania utworu / Running time: 36'11
Słuchowisko jest odpowiedzią na pytania związane z wydarzeniami 11 listopada na pl. Zbawiciela - To jest typowy “Pożar w burdelu”, przeniesiony do radia. A Pożar w burdelu to taka lekko chaotyczna forma kabaretowo – teatralno – muzyczno – estradowa, która polega na tym, że grupa aktorów odgrywa rozmaite postaci. To sekwencja rozmaitych fabuł zaplecionych w jakiś wątek. Tutaj takim głównym wątkiem jest miesięcznica spalenia tęczy. Występują tam postaci charakterystyczne dla opowieści “Pożaru w burdelu”, m.in charakterystyczny duszpasterz hipsterów, komisarz Andrzejczuk z komisariatu przy Wilczej, prezydent Hanna Gronkiewicz – Waltz, czy kierownik II linii metra. - Wszystkie te postaci starają się poradzić sobie z traumą po spaleniu tęczy. Jest tam jakiś szkielet fabularny, którego nie będę zdradzał. U nas piosenki są wymieszane ze scenkami. Jest zmienność, więc w słuchanie można się włączyć w każdej chwili – mówi Maciej Łubieński, współtwórca spektaklu.
The radio play is an answer to the questions that the events of November 11 at the Saviour's Square raised.
- This is a typical “Brothel on Fire” transferred to the radio. And “Brothel on Fire” is a slightly chaotic mix of cabaret, theatre, music and stage performance which consists of a group of actors playing various characters. It is a sequence of many stories weaved together to make a common thread. In this case the main thread is the monthiversary of the rainbow burning down.
The characters in the play are characteristic to a story by “Brothel on Fire”, such as a distinctive hipsters' priest, officer Andrzejczuk from the Wilcza Street police station, president of Warsaw, Hanna Gronkiewicz-Waltz, or the manager of the second metro line.
- All of these characters are trying to deal with their trauma after the rainbow was burnt down. There is a sort of a fable construction but I don't want to reveal too much. In our play, songs are mixed with dialogues. There's variability, which means you can join in and start listening to the show at any moment. - says Maciej Łubieński, co-author of the play.