Jak podbić Internet? Pozycjonowanie stron a korzyści dla biznesu

2019-10-30, 11:21  Reklama
Materiały reklamowe

Materiały reklamowe

Każda firma, nieważne czy dopiero wchodzi na rynek, czy jest już na nim od wielu lat, zaczynając podbój internetu prędzej czy później trafia na zwrot dotyczący pozycjonowania stron internetowych.

Zewsząd słyszy się, że to bardzo ważne i niezbędne, by utrzymać zainteresowanie klientów w tak szybko zmieniającym się środowisku, jak sieć. Wszyscy jednogłośnie uznają, że to prawda - i słusznie - ale mało kto wie, jakie korzyści w rzeczywistości płyną z poświęcania czasu na pozycjonowanie stron. A jest ich naprawdę sporo.
Żeby przybliżyć ten temat zainteresowanym, zaprosiliśmy do rozmowy freelancera, a zarazem eksperta ds. marketingu internetowego, Marka Masalskiego . Korzystając z jego doświadczenia przeanalizujemy najważniejsze plusy, jakie strony internetowe zyskują dzięki dbaniu o dobrą pozycję w rankingu wyszukiwarek.

Panie Marku, Jak to jest z tym pozycjonowaniem? Wiemy, że warto, ale dlaczego?
Marek Masalski: Moglibyśmy zakończyć ten wywiad stwierdzeniem, że dzięki działaniom pod pozycjonowanie stron, nasza witryna pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwarki. Z jednej strony wyjaśniałoby to wszystko, z drugiej nic, bo każdy z nas ma świadomość, że pojawienie się na pierwszej stronie po wpisaniu przez internautę danego hasła jest dobre. Pojawienie się na pierwszym miejscu jeszcze lepsze. Ale dlaczego? Oczywistą odpowiedzią jest, że zwiększa się prawdopodobieństwo kliknięcia przez daną osobę w link. Jednak istnieje wiele ukrytych benefitów dotyczących pozycjonowania, o których mało się mówi.

Jakie to benefity?
MM: Chociażby większa "plastyczność" naszej strony, jeśli chodzi o wyszukiwane frazy. Dobrze wykonane pozycjonowanie ułatwi naszemu serwisowi pojawienie się w czołówce wyników wyszukiwania nie tylko fraz kluczowych, ale również bardziej spersonalizowanych zapytań i wyszukiwań, co automatycznie przełoży się na większą liczbę odwiedzin. Są to tzw. "frazy długiego ogona", czyli tematy luźno powiązane z tym, czym zajmuje się nasza firma lub serwis. To tak, jakbyśmy uszyli sieć z tak drobną siatką, że żadna ryba, nawet ta najmniej zainteresowana tematem, nie będzie mogła przez nią przepłynąć.
Umiejętne pozycjonowanie stron internetowych jest w stanie tego dokonać poprzez odpowiednią kompozycję fraz kluczowych, których - w zależności od serwisu - może być nawet kilkaset. Jeśli każdemu nadamy odpowiednią wagę, będziemy mogli liczyć na wiele odwiedzin ze strony osób, które potencjalnie mogą się stać naszymi klientami.

Są jeszcze jakieś plusy?
MM: Oczywiście, że tak. Pozycjonowanie to nie tylko strony internetowe wyniesione wysoko w wynikach Googla, ale także zdobywanie wyświetleń poza wyszukiwarką, dzięki umiejętnym reklamom i poleceniom naszego serwisu. Wygenerowany w ten sposób ruch na stronie przekłada się na rozpoznawalność naszej firmy, jej renomę, a co najważniejsze - pozostanie w pamięci klienta. W ten sposób jesteśmy w stanie wyprzedzić naszą konkurencję, która nie poświęciła wystarczających środków na wypozycjonowanie własnych serwisów.
Bo jeśli to zawsze my i nasza firma pojawia się w topowych wyszukiwaniach, to internauta zaczyna ją kojarzyć z oferowaniem danych usług, czyli nasza marka zaczyna rodzić się w świadomości konsumenta. Nie da się przecenić tej inwestycji. Może to potrwać jakiś czas, ale cierpliwość i dbanie o dobrą pozycję serwisu doprowadzi do czegoś, co nazywamy marketingiem szeptanym, czyli sytuacji, w której klienci sami sobie zaczną polecać usługi naszej firmy. Jest to o tyle wartościowe, że ludzie dużo prędzej zaufają znajomemu rekomendującemu działalność, z której sam korzystał, niż reklamom, atakującym ich na każdym kroku.
Dodatkowo, jeśli owo polecanie obywa się w internecie, mamy do czynienia z pośrednimi źródłami ruchu, które również wpływają na pozycjonowanie naszego serwisu. Bo jeśli znajomy znajomemu wyśle link, albo jeszcze lepiej: zamieci go na jakiejś grupie lub forum, to bezwiednie linkuje nasz serwis, czyli polepsza jego atrakcyjność dla algorytmów wyszukiwarki. Dzięki temu nasza pozycja na rynku umacnia się jeszcze bardziej i nie musimy na to wydawać własnych funduszy!

Czyli warto pozycjonować?
MM: Warto - i to bardzo.

Biznes

Rolnicy spotkali się z wojewodą. Przedstawili swoje postulaty w sprawie Mercosuru i ustawy łańcuchowej

Rolnicy spotkali się z wojewodą. Przedstawili swoje postulaty w sprawie Mercosuru i ustawy łańcuchowej

2024-12-21, 07:54
Chcą współpracować, a niekonkurować. Przedsiębiorcy ze Świecia tworzą stowarzyszenie

Chcą współpracować, a nie konkurować. Przedsiębiorcy ze Świecia tworzą stowarzyszenie

2024-12-20, 13:04
Ile wydamy w tym roku na święta Rozmowa Dnia z ekonomistą toruńskiego UMK

Ile wydamy w tym roku na święta? „Rozmowa Dnia” z ekonomistą toruńskiego UMK

2024-12-19, 09:01
Solidarność chce przyjrzeć się sprzedaży Ciechu. Apelujemy do rządu o działania

„Solidarność” chce przyjrzeć się sprzedaży Ciechu. „Apelujemy do rządu o działania”

2024-12-18, 16:22
RTX 3060: Rewolucyjna karta graficzna dla współczesnych graczy [reklama]

RTX 3060: Rewolucyjna karta graficzna dla współczesnych graczy [reklama]

2024-12-18, 15:41
Świąteczny hit: ekspres do kawy. Jaki model kupić pod choinkę [reklama]

Świąteczny hit: ekspres do kawy. Jaki model kupić pod choinkę? [reklama]

2024-12-18, 10:00
Szef bydgoskiego Nitro-Chemu miał zostać odwołany - podają ogólnopolskie media

Szef bydgoskiego Nitro-Chemu miał zostać odwołany - podają ogólnopolskie media

2024-12-17, 17:09
Oprocentowanie lokat: co wpływa na jego wysokość [reklama]

Oprocentowanie lokat: co wpływa na jego wysokość? [reklama]

2024-12-17, 10:44
Kredytu 0 procent nie będzie, co w zamian Ministerstwo wskazuje na mechanizm MdM

Kredytu 0 procent nie będzie, co w zamian? Ministerstwo wskazuje na mechanizm MdM

2024-12-13, 17:58
Ekspertka: Na święta Bożego Narodzenia Polacy wydadzą przeciętnie 15001700 złotych

Ekspertka: Na święta Bożego Narodzenia Polacy wydadzą przeciętnie 1500–1700 złotych

2024-12-13, 10:55
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę