Zoptymalizuj proces zakupowy w swoim e-sklepie [reklama]
Popularność zakupów online wynika przede wszystkim z ich szybkości i wygody. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów, sklepy internetowe muszą nie tylko przyciągać uwagę atrakcyjną ofertą, ale także zapewniać bezproblemowy proces zakupowy. Jednym z kluczowych elementów tej układanki jest ścieżka zakupowa klienta. I tu właśnie pojawia się InPost Pay – innowacyjne narzędzie, które upraszcza i przyspiesza finalizację zamówień.
Czym jest ścieżka zakupowa klienta?
Ścieżka zakupowa to cała droga, jaką klient przechodzi od pierwszego kontaktu z marką do finalizacji transakcji. Składa się z trzech podstawowych etapów:
• pokazania się,
• zainteresowania ofertą,
• przeprowadzenia klienta przez proces składania zamówienia.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce i atrakcyjna kampania reklamowa to początek. Jednak to ostatni etap decyduje, czy klient faktycznie dokona zakupu. Zbyt długi, nieintuicyjny lub niedostosowany do potrzeb konsumenta proces zakupowy może skutkować jego rezygnacją.
Co zniechęca klienta?
Wiele czynników technicznych i funkcjonalnych wpływa na decyzję klienta o opuszczeniu koszyka. Najczęstsze z nich to:
• wolno działająca strona,
• skomplikowana nawigacja,
• obowiązek zakładania konta,
• mało elastyczne metody dostawy i płatności.
InPost Pay skraca ścieżkę do minimum
Z InPost Pay klient nie musi się logować, tworzyć konta ani wypełniać długich formularzy. Wystarczy, że raz zarejestruje się w aplikacji InPost Mobile i ustawi swoje preferencje dotyczące płatności oraz dostawy. Przy kolejnych zakupach wszystkie dane są już gotowe.
Po kliknięciu przycisku „dodaj do koszyka InPost Pay”, klient przenoszony jest do aplikacji, gdzie w zaledwie chwilę finalizuje transakcję. Może wybrać Paczkomat®, PaczkoPunkt lub dostawę kurierem oraz ulubioną metodę płatności m.in. kartę, BLIK,
Apple Pay, Google Pay, przelew czy płatność przy odbiorze (o ile sklep to umożliwia).
Jeśli klient przerwie proces zakupowy, InPost Pay przypomni mu o niedokończonym koszyku za pomocą powiadomienia push.
Aplikacja pozwala również na łatwe zarządzanie zamówieniami – klient widzi statusy dostaw, historię zakupów i może bez problemu wrócić do poprzednich transakcji. Co więcej, gromadzi koszyki z różnych sklepów w jednym miejscu.
Nowy poziom wygody w e-commerce dzięki InPost Pay
InPost Pay to nowoczesne rozwiązanie, które maksymalnie skraca i upraszcza ścieżkę zakupową. To odpowiedź na oczekiwania klienta, który szuka szybkości, wygody i bezpieczeństwa. Dla sklepu internetowego to nie tylko więcej finalizowanych transakcji, ale też pozytywny wizerunek i przewaga konkurencyjna. Wdroż InPost Pay i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać. Dowiedz się więcej na stronie https://inpostpay.pl/biznes.