Bydgoska PESA z nagrodami ze design. Jury doceniło twist dla Wrocławia i aplikację VR
100 projektów – wśród nich tramwaj Pesa Twist i aplikacja Pesa VR Experience – znalazło się w finale konkursu Dobry Wzór. Konkurs Instytutu Wzornictwa Przemysłowego ma wyłaniać najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku.
PESA Twist Wrocław to najnowszy tramwaj produkowany w zakładach w Bydgoszczy. – Jest niskopodłogowy, klimatyzowany, a dzięki zastosowanym rozwiązaniom jest jednym z najcichszych tramwajów w Polsce. Wyposażono go także w system odzyskiwania energii i baterie umożliwiające jazdę w przypadku braku zasilania z sieci – przekazuje PESA.
– 146N to kolejny tramwaj z rodziny Twist dedykowanej dla obszaru UE, która charakteryzuje się m.in. niedużymi, szczupłymi czołami wpisującymi się m.in. w potrzeby miast o starszej, ciaśniejszej infrastrukturze. Założeniem była tu czysta, prosta i minimalistyczna forma całej bryły, uzupełniona detalem i nowoczesnym oświetleniem w technologii LED w samej części przedniej – podkreśla prof. Bartosz Piotrowski, kierownik Zespołu Wzornictwa Przemysłowego PESA Bydgoszcz.
Z kolei aplikacja PESA VR Experience umożliwia prezentację produktów firmy z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej. – Aplikację podzielono na dwa moduły – konfigurator 2D i spacer po pojazdach w wirtualnej rzeczywistości. Pierwszy pozwala na dobór napędów, podstawowych parametrów technicznych pojazdu, swobodną konfigurację układu wnętrza każdego z członów oraz kolorystyki zewnętrznej. Druga, na zapoznanie się z aktualnym portfolio pojazdów Pesa za pomocą gogli VR – opisuje firma. – Do prezentacji produktów stworzono wirtualny peron z poziomu, którego użytkownik może zobaczyć pojazdy w pełnej skali, wejść do wnętrza każdego z nich czy zmienić tryb oświetlenia. Rendering w czasie rzeczywistym pozwala ocenić wpływ różnych źródeł światła na odbiór atmosfery wnętrza, a bogata biblioteka wyposażenia ułatwia prezentację rozwiązań projektowych.
– Rozwiązanie wprowadza nowy wymiar prezentacji na etapie pracy z klientem i daje możliwość dostosowanie produktów do potrzeb pasażerów, a także pozwala realistycznie odzwierciedlić rozwiązania projektowe przed procesem produkcji – dodaje Miłosz Pszczóliński, specjalista ds. wzornictwa przemysłowego PESA, odpowiedzialny za opracowanie aplikacji.