Terminal intermodalny w Emilianowie - finału nie widać, a finansowanie jest niepewne

2024-04-16, 16:40  Redakcja
Terminal intermodalny ma ułatwić i przyspieszyć przewóz towarów wykorzystując różne opcje transportowe. Zdjęcie ilustracyjne/fot. Pixabay

Terminal intermodalny ma ułatwić i przyspieszyć przewóz towarów wykorzystując różne opcje transportowe. Zdjęcie ilustracyjne/fot. Pixabay

Co z planami budowy terminalu intermodalnego w Emilianowie? O postępy w jego powstawaniu pytał niedawno w swojej interpelacji poseł Łukasz Schreiber. Odpowiada minister rolnictwa i rozwoju wsi.

Bydgoski polityk przypomniał, że Terminal Intermodalny Emilianowo to szansa dla rozwoju Bydgoszczy i województwa, który może się stać bramą do portów morskich i pozwoli usprawnić część przeładunków. Poseł pytał na jakim etapie jest projekt budowy i czy rząd zapewni finansowanie. Właśnie nadeszła odpowiedź.
Możemy w niej przeczytać, że trwają prace projektowe oraz, że realizacja budowy jest uzależniona od pozyskiwania funduszy. Dalej czytamy, że ze względu na brak pewności, co do finansowania inwestycji, określenie dokładnych ram czasowych nie jest na tym etapie możliwe.

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, jako większościowy udziałowiec Spółki budującej port dostrzega zagrożenia związane z ewentualnymi problemami w pozyskaniu finansowania ze źródeł zewnętrznych (KPO, PO FENIX), dlatego - tu cytat: „prowadzi analizy dotyczące możliwości jej realizacji i ewentualnych innych źródeł jej finansowania."

Spółka Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo sp. z o.o. została utworzona
w czerwcu 2020 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa objął w niej 4000
udziałów. Wspólnikiem Spółki jest także Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny
Sp. z o.o. (właścicielem jest Miasto Bydgoszcz), która posiada 500 udziałów.



Transport intermodalny polega na przewożeniu ładunków wykorzystują więcej niż jedną gałąź transportu, np. transport morski, drogowy, kolejowy. Najważniejszą regułą jest wykorzystanie tylko jednej jednostki ładunkowej, np. kontenera lub nadwozia wymiennego, na całej trasie przewozów, bez przeładunku samego towaru przy zmianie rodzaju transportu.

Odpowiedź na interpelację dostępna jest w załączniku:



Biznes

Kolejna firma chce zatrudnić pracowników zwalnianych z Janikosody

Kolejna firma chce zatrudnić pracowników zwalnianych z Janikosody

2025-04-12, 10:46
Jak dobrać buty do garnituru Poradnik dla mężczyzn [reklama]

Jak dobrać buty do garnituru? Poradnik dla mężczyzn [reklama]

2025-04-11, 14:08
Bydgoski Nitro-Chem podpisał kolejną umowę z USA. Trotyl dla amerykańskiej armii

Bydgoski Nitro-Chem podpisał kolejną umowę z USA. Trotyl dla amerykańskiej armii

2025-04-09, 13:57
Kredyt czy leasing  co jest lepsze przy zakupie auta [reklama]

Kredyt czy leasing – co jest lepsze przy zakupie auta? [reklama]

2025-04-09, 09:10
Krzysztof Jurek: Nie jestem przekonany, czy to dobry moment na zmiany

Krzysztof Jurek: Nie jestem przekonany, czy to dobry moment na zmiany

2025-04-08, 09:05
Wybór zawodu Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy nagrał podpowiedzi dla młodych

Wybór zawodu? Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy nagrał podpowiedzi dla młodych

2025-04-08, 08:33
GPW: czasowe zawieszenie notowań wynikało z rekordowej liczby zleceń maklerskich

GPW: czasowe zawieszenie notowań wynikało z rekordowej liczby zleceń maklerskich

2025-04-07, 19:37
Likwidacja zakładu w Janikowie. Część pracowników może zatrudnić Sanplast

Likwidacja zakładu w Janikowie. Część pracowników może zatrudnić Sanplast

2025-04-07, 13:27
ANWIL kolejnym przystankiem Akademii Wodorowej ORLENU [reklama]

ANWIL kolejnym przystankiem Akademii Wodorowej ORLENU [reklama]

2025-04-04, 09:01
Kolejne tramwaje z Pesy pojawią się w Krakowie Prezydent miasta podpisał umowę na 90 pojazdów

Kolejne tramwaje z Pesy pojawią się w Krakowie! Prezydent miasta podpisał umowę na 90 pojazdów

2025-04-04, 08:33
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę