Jeden klient przy stanowisku, bez maseczki nie wejdzie. ZUS znowu otwarty
W placówkach ZUS od poniedziałku (4 maja) przywrócona zostaje bezpośrednia obsługa klientów. - Oczywiście zachowujemy wszelkie zasady bezpieczeństwa z uwagi na COVID19 - informuje ZUS.
- U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych - przekazuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. - ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - dodaje.
W poniedziałki placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00. Nadal w nich pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. - Zachęcamy naszych klientów do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Można to zrobić samemu, bez wychodzenia z domu albo w naszej placówce, korzystając z pomocy pracownika – mówi Krystyna Michałek. - Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
Zobacz także

Zmiany w grudziądzkim szpitalu. Zasady na czas zarazy
2020-03-16, 11:35Od poniedziałku (16.03.) duże zmiany i utrudnienia dla pacjentów w grudziądzkim szpitalu. Wstęp do budynku mają tylko te osoby, które wcześniej poddadzą się badaniu w specjalnym namiocie. Czytaj dalej »

Wojewoda Mikołaj Bogdanowicz: prosimy o zrozumienie i wsparcie
2020-03-16, 10:23Wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz mówił w dzisiejszej Rozmowie dnia Polskiego Radia PiK, że poradzimy sobie z koronawirusem, bo jesteśmy dobrze przygotowani. Czytaj dalej »

Urzędy zawieszają bezpośrednią obsługę klientów. To ograniczenie ryzyka
2020-03-16, 09:09Urzędy miejskie w regionie ograniczają wizyty petentów - to działania związane z bezpieczeństwem dotyczącym koronawirusa. Czytaj dalej »

Wolontariusze w Bydgoszczy zrobią zakupy seniorom. Uruchomiono infolinię
2020-03-16, 08:19Urząd Miasta Bydgoszczy uruchamia system pomocy w zrobieniu zakupów osobom starszym w związku z zagrożeniem koronawirusem. Zgłoszenia będą przyjmowane za pośrednictwem specjalnej infolinii, a zakupy podstawowych produktów zrobią… Czytaj dalej »

Masz restaurację? Bydgoski Ratusz chce Ci pomóc. Zgłoś się!
2020-03-16, 07:03Prowadzisz lokal gastronomiczny, którego działalność jest w tej chwili ograniczona z uwagi na epidemię koronawirusa? Napisz do bydgoskiego Ratusza, a oni napiszą o Tobie. Czytaj dalej »
Ważne telefony
Szpitale zakaźne w Kujawsko-Pomorskiem
- Bydgoszcz, Wojewódzki Szpital Obserwacyjno-Zakaźny im. Tadeusza Browicza, ul. Św. Floriana 12, (52) 325 56 34, (52)325 56 03
- Grudziądz, Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dra Władysława Biegańskiego, ul. L. Rydygiera 15-17, (56) 641 44 44
- Toruń, Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Rydygiera, ul. Krasińskiego 4/4a, (56) 679 55 27
- Świecie, NZOZ „Nowy Szpital Sp. z o.o.” Prowadzony przez Nowy Szpital Sp. z o.o., ul. Wojska Polskiego 126, (51) 240 16 32
Infolinia NFZ w sprawie koronawirusa: tel. 800 190 590