Wybory - kampania wyborcza

Wybory do PE - Kosma Złotowski: Nowy rząd nie wsparł wpisania Bydgoszczy do sieci TNT-T

2024-06-06, 21:18  PAP/Redakcja
Europarlamentarzysta PiS Kosma Złotowski/fot. Elżbieta Rupniewska/archiwum

Europarlamentarzysta PiS Kosma Złotowski/fot. Elżbieta Rupniewska/archiwum

Kosma Złotowski (PiS), który ubiega się o ponowny wybór na europosła, powiedział w czwartek, że skandalem jest brak wsparcia nowego rządu dla wpisania Bydgoszczy jako węzła transeuropejskiej sieci transportowej TNT-T. Zaznaczył, że tym samym przepadła jego poprawka zaakceptowana przez PE.

Bydgoszcz miała stać się węzłem sieci TNT ze względu na planowaną budowę intermodalnego portu przeładunkowego w pobliskim Emilianowie.

- Parlament Europejski wziął pod uwagę moją poprawkę, żeby wpisać Bydgoszcz jako węzeł transeuropejskiej sieci transportowej TNT-T. Jedynym z argumentów było powstanie intermodalnego portu przeładunkowego w Emilianowie. Podczas trilogu, w którym udział brał już nowy rząd, który na Komisję Europejską nie naciskał w tej sprawie i w związku z tym poprawka przepadła - powiedział na konferencji w Bydgoszczy Złotowski.

Europoseł podkreślił, że zrobił wszystko, co mógł w tej sprawie w PE. Powiedział, że myślał, że brał wsparcia wynikał z niezorientowania w sprawie nowego rządu, bo miał on poparcie ministra infrastruktury w poprzednim rządzie Andrzeja Adamczyka, ale „okazuje się, że rząd wprowadza swój dawny program zwijania Polski".
Złotowski zaznaczył, że na szczęście linia kolejowa 201 została wpisana w sieć transportu TTNT-T. Dodał, że brak na niej portu w Emilianowie to jest jakieś kuriozum, coś co jest zupełnie niezrozumiałe.
W konferencji wraz ze Złotowskim wzięli udział radny sejmiku woj. kujawsko-pomorskiego Jarosław Wenderlich i radny Bydgoszczy Paweł Bokiej, którzy razem wystosowali pismo do ministra rolnictwa i rozwoju wsi Czesława Siekierskiego dotyczące spółki Terminal Intermodalny Bydgoszcz-Emilianowo.

Złotowski, Wenderlich i Bokiej w korespondencji do ministra napisali, że z wielkim niepokojem przyjęli informacje płynące z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, w tym opublikowane przez portal farmer.pl, które mogą stawiać pod znakiem zapytania dalsze funkcjonowanie spółki Terminal Intermodalny. Zaznaczyli, że publikacji wskazano, że środki finansowe wystarczą na finansowanie KOWR tylko do końca lipca.
W piśmie podkreślono, że spółka Terminal Intermodalny Bydgoszcz-Emilianowo została utworzona w 2020 r., a KOWR objął w niej 4000 udziałów, udziałowcem jest też Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny (spółka komunalna Bydgoszczy), który posada 500 udziałów.



W 2019 r., gdy zawiązano porozumienie w sprawie powstania terminala, ówczesny sekretarz stanu w kancelarii premiera Grzegorz Puda informował, że zostanie on zbudowany na platformie kolejowo-drogowej, która ma łączyć linię kolejową 201 i drogę S10, a docelowo będzie łączyć port lotniczy i współpracować z portem na Wiśle.

Zobacz także

Działania „Z miłości do Bydgoszczy”. Łukasz Schreiber mówi o zasługach dla miasta

2024-02-14, 17:11

Wiceminister Scheuring-Wielgus: Ustawa o Radzie Mediów Narodowych jest gotowa

2024-02-14, 11:28

Ewa Koman: Chcę skupić się na troskach i potrzebach mieszkańców Inowrocławia [Rozmowa dnia]

2024-02-14, 09:52

Rozmowa Dnia

2024-02-14, 06:00

599 komitetów wyborczych z regionu zgłosiło swój udział w wyborach samorządowych

2024-02-13, 13:22

Łukasz Schreiber z poparciem Konfederacji. Powstał KWW „Bydgoska Prawica”

2024-02-12, 18:11

Schreiber: Musimy odpowiedzieć na największy problem komunikacji miejskiej – brak kierowców [Rozmowa dnia]

2024-02-12, 09:45

Rozmowa Dnia

2024-02-12, 06:00

Schreiber zapowiada darmową komunikację. I ogłasza hasło kampanii: „Naprzód Bydgoszcz"

2024-02-11, 15:37

Były wojewoda Mikołaj Bogdanowicz ogłosił start w wyborach. Tę gminę dobrze zna

2024-02-10, 15:55
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę