Wybory - kampania wyborcza

Prekampania za pieniądze Miasta? Tak o banerach w Inowrocławiu mówią radni PiS

2023-08-04, 20:22  Marcin Glapiak/Redakcja
– Nie jest to absolutnie kampania prezydenta miasta Inowrocławia. To tylko kampania informacyjna, chcemy poinformować mieszkańców, jak faktycznie sytuacja w mieście wygląda – mówi Karolina Sobieraj z Urzędu Miasta Inowrocławia/fot. Marcin Glapiak

– Nie jest to absolutnie kampania prezydenta miasta Inowrocławia. To tylko kampania informacyjna, chcemy poinformować mieszkańców, jak faktycznie sytuacja w mieście wygląda – mówi Karolina Sobieraj z Urzędu Miasta Inowrocławia/fot. Marcin Glapiak

W Inowrocławiu pojawiły się banery mówiące o stratach, jakie Miasto miało ponieść na skutek decyzji rządu. Radni opozycji uważają, że to część kampanii wyborczej prezydenta tego miasta.

Banery i plakaty mówiące, że Miasto Inowrocław w ciągu 3 lat przez politykę rządu miało stracić aż 58 milionów złotych, można zobaczyć na niektórych wiatach przystankowych, płotach, telebimach czy na budynku Teatru Miejskiego.

– Akcja to część kampanii informacyjnej, która ma na celu wyjaśnienie i dotarcie do szerszego grona odbiorców z informacją, jak wygląda sytuacja finansowa Miasta – mówi Karolina Sobieraj, kierownik Referatu Kultury i Promocji Urzędu Miasta Inowrocławia. Zdaniem ratusza to właśnie przez brak dotacji ze strony rządu Miasto nie wyremontowało basenu odkrytego i ograniczyło kursy miejskich autobusów.

Radny Prawa i Sprawiedliwości Marcin Wroński uważa, że banery to część kampanii wyborczej prezydenta Inowrocławia. – Od pewnego czasu w mediach pojawiają się informacje, że Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia, ma w najbliższych wyborach porzucić miasto na rzecz kandydowania do Senatu i kampania banerowa realizowana w tej chwili w mieście, to nic innego, jak je prekampania wyborcza – mówi.
 
Urząd Miasta jednak zaprzecza. – Nie jest to absolutnie kampania prezydenta miasta Inowrocławia. To tylko kampania informacyjna, chcemy poinformować mieszkańców, jak faktycznie sytuacja w mieście wygląda – mówi Karolina Sobieraj.

Miasto na banery wydało 2 tys. złotych.

Więcej w relacji Marcina Glapiaka.

Relacja Marcina Glapiak („Popołudnie z nami)”

Zobacz także

Kosma Złotowski: przy układaniu list chcieliśmy uniknąć syndromu „tłustych kotów” [Rozmowa dnia]

2023-09-04, 09:47

Mieszkańcy gminy Mrocza wybierają nowego burmistrza. Poprzedni musiał odejść

2023-09-03, 15:01

Piotr Malich: w Polsce brakuje 21 tysięcy nauczycieli, młoda osoba nie ma motywacji do pracy

2023-09-03, 09:21

Kandydaci PiS z okręgu toruńskiego: jest to lista ludzi, którzy idą po zwycięstwo

2023-09-02, 17:18

Mentzen: nie chcę skończyć jak Gowin, Giertych albo Lepper

2023-09-02, 13:04

PiS przedstawił kandydatów do Sejmu. Jest kilka zaskoczeń. Wojewoda startuje do Senatu

2023-09-02, 11:40

Wybory: od dzisiaj można składać wnioski o głosowanie poza miejscem zamieszkania

2023-09-01, 12:40

Krzysztof Szczucki: ustawy tej kadencji Sejmu znacząco zmieniły poziom życia Polaków [Rozmowa dnia]

2023-09-01, 09:07

Minister Łukasz Schreiber: Start Pawła Szrota wzmacnia bydgoską listę PiS

2023-09-01, 06:50

Prezydent Ryszard Brejza: Będę kandydował do Senatu, by Inowrocław mógł się rozwijać

2023-08-31, 21:03
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Zamieszczone na stronach internetowych www.radiopik.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazą danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Polskie Radio Regionalną Rozgłośnię w Bydgoszczy „Polskie Radio Pomorza i Kujaw” S.A. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie przedmiotowych materiałów przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Rozumiem i wchodzę na stronę