Krystyna Watkowska
- Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami, ale wciąż nie czytamy umów i pod wpływem emocji ulegamy namowom sprzedawców - mówiła w „Rozmowie dnia” w Polskim Radiu PiK Krystyna Watkowska - miejski rzecznik konsumentów we Włocławku.
Fałszywe inwestycje reklamowane twarzami gwiazd sportu czy kina, drogie sprzęty sprzedawane seniorom pod przykrywką bezpłatnych badań, czy dodatkowe opłaty ukryte w umowach na usługi - na konsumentów wciąż czyha wiele pułapek. W Światowym Dniu Konsumenta przypominamy, na co uważać i gdzie szukać pomocy w razie problemów.
- Ludzie działają w zaufaniu do instytucji. Podpisujemy umowy, a one są często skomplikowane, nie każdy je rozumie - mówi Krystyna Watkowska. - Nie na wszystkim musimy się znać, ale możemy się zastanowić - zobaczyć wzór umowy, by zorientować się, co mam do podpisania. Wiadomo, że podczas rozmowy druga strona - przedsiębiorca, czy ktoś działający w jego imieniu - przedstawia nam tylko część dokumentu - to, co jest dla nas korzystne, a potem ponosi się konsekwencje złożenia swojego podpisu.