Sesja Rady Miasta w Bydgoszczy
Radni Bydgoszczy podczas środowej sesji decydują m.in. w sprawie ulg komunikacyjnych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.
Dzieci korzystające ze stypendiów socjalnych miałyby jeździć tramwajami i autobusami za darmo. Pozostali uczniowie tych szkół mogliby kupić bilet miesięczny za 10 złotych, a na cały rok za 100 złotych.
Tyle samo ma kosztować Bilet Bydgoskiego Malucha dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Jeśli na zaproponowane przez ratusz rozwiązanie zgodzą się radni nowe ulgi będą obowiązywały od 1 marca.
Bydgoscy radni przyjęli stanowisko, w którym popierają plany rozbudowy i remontu Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. O konieczności rozbudowy mówił na sesji dyrektor instytucji Maciej Puto. Podkreślał, że instytucja w obecnym kształcie utraci swoje znaczenie i może przestać istnieć, bo nie spełnia już obecnych standardów.
O tym, że jest to ostatni dzwonek na zajęcie się filharmonią przekonywał radnych także wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski.
Stąd stanowisko bydgoskiej rady miasta o wsparciu dla planów rozbudowy i remontu Filharmonii Pomorskiej. Szacunkowy koszt prac to 160 mln zł.
Wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski zapewnił, że inwestycja jest nieuchronna i będzie realizowana, ale przyznał, że bez środków centralnych będzie ją zrealizować trudno. Dlatego liczy, że oprócz pieniędzy z budżetu województwa wsparcie na rozbudowę Filharmonii Pomorskiej znajdzie się w Ministerstwie Kultury, a i Bydgoszcz dołoży swoją cegiełkę.
Aby można było myśleć o rozbudowie FP potrzebne są zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Prace nad tym dokumentem trwają.
Radni wysłuchali informacji na temat budowy drogi ekspresowej S5 i planowanej inwestycji związanej z drogą S10.
Jarosław Gołębiewski - dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy jest przekonany, że uda się znaleźć pieniądze na budowę S10. Na razie inwestycja znajduje się poza listą rządowych priorytetów bez daty realizacji. W najbliższym czasie drogowcy chcą złożyć wniosek o decyzję środowiskową.
- Do końca lutego czekamy na porozumienie pomiędzy Toruniem a sztabem wojskowym w sprawie lokalizacji węzła na obwodnicy Torunia, który przebiegać ma przez tereny wojskowe - mówił dyrektor Gołębiewski.
Jeśli chodzi o S5, radni usłyszeli, że prace idą zgodnie z harmonogramem.
- Wykonano wycinkę drzew, trwają zaawansowane prace przy obiektach inżynierskich, kontynuowane są roboty z branży wodno-kanalizacyjnej i melioracyjnej - mówił Jarosław Gołębiewski. Dodał, że choć do 15 marca zgodnie z kontraktem trwa przerwa zimowa, to aura pozwala na prowadzenie prac.
Przy budowie S5 wykonano już też prawie 100 procent badań archeologicznych.
Dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA poinformował też, że w marcu drogowcy planują złożenie wniosku o decyzję środowiskową dla obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego. Trwają też prace przy realizacji drugiego etapu obwodnicy Inowrocławia.