Krzysztof Czabański o planowanych badaniach oglądalności i słuchalności mediów elektronicznych
W przyszłym roku przeprowadzone zostaną w Polsce na szeroką skalę badania oglądalności telewizji i słuchalności radia - zapowiedział w Rozmowie Dnia Polskiego Radia PiK Krzysztof Czabański - przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Zaznaczył, że dotąd badano raczej znajomość marki, a nie rzeczywistą słuchalność czy oglądalność.
- Będą prawdopodobnie na początku przyszłego roku badania oparte na bazach GUS-u, bardzo wiarygodnych, oglądalności telewizji i słuchalności radia. Badania na bardzo dużej próbie, są w tej chwili przygotowywane od strony fachowej i wtedy zobaczymy układ sil na rynku medialnym - powiedział Krzysztof Czabański.
Przewodniczący RMN mówił też, że najbliższe spotkanie Rady z prezesem TVP Jackiem Kurskim dotyczyć będzie kwestii finansowych spółki.
- Warto się przyjrzeć temu na ile telewizja ogranicza koszty, racjonalizuje swoją działalność i chcemy dopytać o pewne sprawy. Mam nadzieję, że prezes Kurski i dyrektorzy z TVP uzupełnią naszą wiedzę - dodał przewodniczący Rady Mediów Narodowych.
Posłuchaj Rozmowy Dnia z Krzysztofem Czabańskim